Gå til innhold

Senking av E-39 540 ia touring m/nivreg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle senke Bimmern men har Nivåregulering bak , Hvordan senker man Biler med nivreg ? og kan alle gjøre dette ? Og Kan jeg senke bilen foran mer enn 30mm hvis jeg har Bilsteindempere(Gultype) foran ?

Skrevet

Du må nok levere den inn på verksted for at det skal bli gjort riktig. Vet ikke hva de gjør, men tror de tapper ut luft og gjør slik at systemet ike fyller over det som er angitt. Men har hørt at mekonomen tar ca.2000,- for jobben.

Skrevet

eller så kan du komme en tur til Rena :) jeg har originalt bmw diagnose utstyr, og har tidligere jobbet hos bmw. Gir deg halv pris av det som er nevnt her ;)

når det gjelder senking ville jeg ikke senket den mer enn 30mm.. blir vel lav da, og du får ikke nor bedre kjøreegenskaper.. bare kort fjæringsveg..

Skrevet

Tar meg en tur til Rena jeg :D Senker du den med diagnose greienne da eller ?

Når Tar du på deg oppdraget mr e34_525tds

Skrevet

Flott :)

ja man bruker testeren for å korrigere hvilken høyde som er "riktig".

i kveld passer det veldig greit, eller en eller annen kveld denne uka. gi meg en lyd på 954 18 565

har du senket bilen foran allerede?

Skrevet

Gull :D kan ikke i kveld ,men i morgen kveld kan jeg. Har ikke senket den foran enda .Har bestilt 35 mm fjærer men de er ikke kommet enda: Kansje du Tar på deg og skifte fjærer for meg kansje oxo !?? :D

Skrevet

i utgangspunktet kan jeg gjerne skifte fjærer også, med forbehold om tid. Kom innom i morgen kveld så skal jeg ta å justere bak hvertfall, så kan vi snakkes og se på når du evt får fjærene.

Skrevet

Jeg har senket min E39 Touring 40mm foran og 20mm bak. Bilstein dempere fra GS både foran og bak. Senket 20mm bak på verksted, som kostet 800 kr. Slik jeg forstår det er dette kun en innstilling i hjernen man endrer.

Konklusjon: Fantastiske kjøreegenskaper over 80 km/t, og føles som en go-cart i svingene. Bakdelen er at i lavere fart på dårlige småveier rister det i overkant mye. Men godfølelsen i høyere hastigheter oppveier disse ulempene. Anbefales varmt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...