AlXz Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 Hey. Noen anbefalinger til clutch på m50 turbo motor? Planen er vel ikke noe mer enn 0,5 i trykk, men er vel like greit å sette inn en litt bedre clutch når motoren først er ute? På forhånd, takk
Ballder Posted April 16, 2010 Posted April 16, 2010 Orginal clutchen takler opp i mot 350 hk. og tilsvarende i NM. Egen erfaring. Så klarer du og slippe ut pedalen før du river flatt jern, så holder den gulle godt, men skal du clutche løs bilen ofte for og få hjulspinn her og der, så bør du finne noe annet. Spinner det ikke uten og måtte clutches løs, så er det ikke noe vits i spinne mener jeg da..
AlXz Posted April 16, 2010 Author Posted April 16, 2010 Hehe Er vel moro å kunne clutch ut litt også uten å ta livet av clutchen
Ballder Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 Nja.. Gøy som faen og se på clutch gutta, men er stor forskjell på herjing og hardkjør om du skjønner. Da kan jeg ikke hjelpe deg asså, da jeg ligger såpass langt ned på hk lista at jeg aldri har trengt noe annet enn orginal lamell.
Turbo-Tommy Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 M20 svinghjul, 618 trykkplate og org lamell holdt 516nm og 1.45bar på rulla til polly hvertfall.
AlXz Posted April 17, 2010 Author Posted April 17, 2010 Ok Ser ut til at org lamellen tåler litt etter hva dere sider her da Husker en fyr i området her skulle spinne med sin m40.., var ikke mange forsøk før han stod der uten clutch Men så er jo m40 noe annet da Men de sinter greiene da? M20 svinghjul er mye brukt i m50 og s50 ?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now