zahlo Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 Heisann Noen som vet hva som må til for å få bilen til å starte etter motorbytte? Motoren er ifra en omega 2.5 og jeg lurer bare på om det er noe spesielt jeg må gjøre for å få de til å starte eller er det noe annet som gjør at bilen ikke starter? Han jeg kjøpte motoren av nevnte at det er en magnetventil inni dieselpumpa som er på omegaene... uansett..noen som vet noe ? Håper på et raskt svar siden jeg vil ha bilen til å gå så fort så mulig:)
Gjest Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 magnetventil inni dieselpumpa ja.. nei.. det står en stoppsolenoide på bakenden av pumpa. denne skal være lik. dersom motor og eller elktronikk har stort spran på årsmodell kan det være et prolbem med styringa på pumpa. Dette fordi gamle typen vp37 har "slepekontakt" (husker ikke hva det heter) der potentiometeret/gassen er i fysisk forbindelse med "skriptplata" men "nye" vp 37 har magneter, som gjør at det ikke er fysisk forbindelse. selv om kontakten til pumpa er lik, kan ikke disse brukes om hverandre. så over til noe annet, har bilen din startsperre? har du husket ALLE kontakter og ledningner? har du luftet?
zahlo Skrevet April 14, 2010 Forfatter Skrevet April 14, 2010 Husker ikke hvilken modell han sa det var men er vel ikke umulig å finne ut Men så det er kun å bytte den øvre del av dieselpumpa så kontakten og styre enheten inni der blir riktig? Og ja jeg har alle kontakter og ledninger... et knot å finne frem men er rett nå men er det ikke selvlufting på disse?
Gjest Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 hjelper ikke med selvlufting (om det skulle være det, hvilket det ikke er, hvertfall ikke på de gamle) om man vil ha vekk luft som er fra pumpa og opp til dysene. å bytte øvre del av pumpa er ikke noe du gjør sånn uten videre.. tror heller ikke feilen din ligger der.
zahlo Skrevet April 14, 2010 Forfatter Skrevet April 14, 2010 Hva mener du med at jeg gjør det ikke uten videre?
Gjest Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 har du hatt oppe ei elektronisk pumpe før? pumpa skal egentlig i benk for "kalibrering" etterpå, og med mindre du har mye erfaring med pumper så vil du heller ikke få det til uten å gjøre det.
zahlo Skrevet April 14, 2010 Forfatter Skrevet April 14, 2010 Det hørtes ikke bra ut.. nei er ikke så kjent med disse pumpene... så uansett hva jeg gjør så må jeg opp å stille pumpa etterpå? for jeg kan jo bare bytte hele pumpa men da må jeg opp med registeret og det vil jeg ikke...
Gjest Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 du må ikke opp med registeret om du har riktig verktoy (spesialverktøy), og jobben lar seg heller ikke gjøre uten dette. men som sagt, luft frem til dysene først. har mer tro på at feilen ligger der.
zahlo Skrevet April 14, 2010 Forfatter Skrevet April 14, 2010 okei kan prøve det Hvordan skal jeg lufte da? Jeg har hatt av dysene men kommer ikke noe diesel frem til de uansett hvor lenge jeg filer.. ( er vant til selvlufting ;p )
Gjest Skrevet April 14, 2010 Skrevet April 14, 2010 har du hatt av dysene eller dyserørene? du kan begynne med tenning på, sjekk at du får diesel fram til filteret. deretter løsner du på bolten som holder returslangen (den som sitter oppå pumpa). luft til du får ren diesel. deretter åpner du dyserørene.. ikke helt av, bare løsne. så begynner du å kinne, til du får fram diesel. stramme, og starte. først, få diesel fram til pumpa. hvis denne da ikke gir noe, så kan vi hellet begynne å tenke på elektronikk.
zahlo Skrevet April 14, 2010 Forfatter Skrevet April 14, 2010 jeg har prøva og fylle det røret som går ifra filteret til pumpa med diesel og filte men kom ingenting... Du vet ikke av noen forklaringer på hvor alle ledninger osv skal sitte ? Ifall det er en som er feil eller noe lignende..?
Gjest Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 hvor mener du det ikke kom noe. luft som jeg beskrev først.
zahlo Skrevet April 15, 2010 Forfatter Skrevet April 15, 2010 Ja det forsto jeg og men kom ikke noe luft eller diesel frem til dysene
Gjest Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 1. har du diesel frem til filteret med tenning på? 2. Har du diesel ut av filteret med tenning på? 3. Har du diesel ut av pumpa, dvs på lufting/returslange på toppen av pumpa med tenning på?
zahlo Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 både 123 er det ja på men ikke til dysene.. så jeg tok en sjangse og ikke brydde meg om det du sa å bytta øverdelen av pumpa og nå starter den og går:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå