Gå til innhold

Bilen starter ikke, hjelp!


sel90
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Bilen er en 520i e39

Hadde en tråd her om at batterilampen lyste. Trodde vi løste dette problemet ved å bytte børstene på regulatoren i dynamoen, men gjorde tydeligvis ikke det. Idag så skulle pappa ha bilen. Han starta den og begynte å kjøre. Da begynte den jævla lampen og lyse igjen. Da han var hos onkeln min skulle han starte bilen, men da starta den ikke. Så dro jeg dit med golfen, opp med startkabler og fikk start på den, men når jeg kobla vekk startkabelen gikk den bare i 10-15 sek så stopper den.

Hva kan problemet være? Nå har jeg satt batteriet på lading.

Jeg selv tror det er dynamoen, men noen som kan si noe om det?

Hvis jeg må bytte dynamoen, vet jeg at jeg må koble fra + ledningen på batteriet, men har hørt noen rykter om at når jeg koblet ut den, kan plutselig noen av lysene på instrumentpanelet begynne å lyse??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres igrunn veldig ut som selve dynamoen ja, ville prøvd å bytta den kanskje.

Har du målt mellom batteripolene med motoren i gang om den faktisk lader nå ?

I min begynner noen av servicelampene å lyse om du kobler fra batteriet hvertfall, men det er trolig en feil med selve instrumentpanelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Nei det er det jeg har glemt å gjøre vettu, men skal gjøre det idag. Jeg veit ikke helt hvor mye spenning jeg skal få ut fra batteriet og på dynamoen. Noen som skrive noe om det?

Det med lampene på instrumentpanelet, er det ikke farlig hvis jeg tar ut + polen på batteriet når jeg skal bytte dynamoen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...