Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en '97 520 E39 og er i grunn rimelig lei av den daffe toliteren. Vurderer i dag å trimme den.

Hvordan trimmer jeg denne motoren, og hvor mye koster det vanligvis?

Jeg leser på forumet her at det helle anbefales å kjøpe en brukt motor - altså helst 2,8-literen. Jeg ser at disse finnes til gode priser i Sverige. Hvordan blir dette etter at jeg da kjøper en slik? Hvor mye nør et verksted ta for jobben med byttet, og må bilen påkostes andre ting?

Håper noen har erfaringer å dele, :)

Skrevet

Hei. Jeg byttet fra 520 til 523 selv. 523 er en 2,5l og yter garantert mer en de 170hk som er oppgitt. Så jeg ville hatt det også som et alternativ. Jeg betalte selv 8000kr for motoren her i norge angrer ikke et sekund.

Av erfaring går 2,5l nesten likt som 2,8-en. Ved å bytte innsug på disse motorne vil du lett oppnå en meget bra effekt økning. Du vil bli garantert fornøyd med begge deler. Å bytte motoren er en grei jobb til og med for uerfarne.

Du kan også montere kompressor kit på motoren du har å få rundt 250hk, men dette koster mye penger. Ca 40000kr

Du trenger ikke å gjøre noen endringer til resten av bilen.

Skrevet

byttet min 523 til 528, klar forskjell i effekt, samt at forbruket gikk ned :D. 520`n har vel enda lavere utveksling, noe som gir like mye % mer effekt som utvekslingen er lavere.

Skrevet

Hva med godkjenning? Er biltilsynet vrange i forhold til motorbytter?

Jeg ser det er et godt marked med mange motorer i Sverige. Om jeg kjøper der, man jeg kanskje i gang med hk-avgift, moms osv? Kankje jeg bytter motoren der borte.

Hvor mye skal et verksted gjerne ha for jobben?

Skrevet

vurderer å bytte motor i min å fra 318i til 320i med kompressor eller 328i :)

men godkjenning erdet verre med :)

hvis man ikke hører med SS performence.

men åssen er det med ledningsnette og motor ledningsnettet og stikket?

må det byttes eller kan man sette i ny motor og bare plugge i ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...