ES Skrevet April 15, 2010 Share Skrevet April 15, 2010 Hei. Har en 87 mod e30 med m20b25 som drar ugjevnt fra 5000rpm og opp til turtallsperre ved fullt pådrag. Det er en sen 87 mod M-tech 1, altså en kloning av pre og facelift. Dvs den har kat, lambda, følere foran, osv.. Topp har mira freste ventilseter og trimkam av ukjent type. Den bremser mens den likevel vil gi mer fra 5000 og oppover. Den kommer litt og gir seg igjen. Feil begynte en eller annen gang etter jeg byttet ut 4 armers tennplugger, og muligens etter en kar var uheldig og koblet + og - poler feil på batteri uten at jeg har noe tro på at noen av de tingene spiller noen rolle da det KUN er ved full gass og på det oppgitte turtallet dette skjer. Har mistanke om bensintilførsel, men har byttet pumpe i tank, pumpe under, bensinfilter og tennplugger uten hell. Fargen på pluggene er lysebrun, synes de er litt vel lys så derfor jeg lurer på bensinen. Har prøvd kaldere ngk plugger, men kjører nå med orginale bosch. Har sett over fordelerlokk/rotor og pusset av kontaktene. Bilen dør når jeg kobler fra lmm. Går høyere på tomgang når jeg kobler fra lamda, går alt for fett og ugjevnt når jeg kobler fra vanntempføler til hjerne. Har ohmet 3-pins giveren under gass-spjeld og sjekket samtilige plasser om den lekker falsk luft. Tørket av veivføler og sjekket kontakter. Begynner å bli temmelig tom for ideer nå. Pumpen jeg har satt på er gammel og fra e30m3, men søg betraktelig bedre enn den jeg tok av. Kan jeg være så heldig/uheldig at den og er for dårlig? Merker man halvdårlig pumpe så godt på en sugemotor? Skal montere Bosch 941, men om noen har ideer jeg kan teste så kom med de. Dette går inn på nervene mine nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ES Skrevet April 16, 2010 Forfatter Share Skrevet April 16, 2010 Har montert bosch 984 pumpe nå uten forandring. Har også byttet bensintrykkregulator og lmm. Trenger tips... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ES Skrevet April 16, 2010 Forfatter Share Skrevet April 16, 2010 Justerte vippearmer i kveld og skiftet pluggkabler og fordelerlokk.. fremdeles ingen forandring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Har noe samme problemet på både min e34 520i og damas 518i. Begge '91 modeller. De VIL dra, men lugger litt over 4-5000rpm ca. Blir liksom holdt igjen en del, i rykk og napp. 518i'n VIL kanskje ikke dra så fælt, men... Det er hvertfall noe galt som ikke er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet April 17, 2010 Share Skrevet April 17, 2010 Prøv ein anna Luft Mengde Måler Om det ikkje funker må du prøve en anna hjerne, kan hende den fekk seg en knekk under feil koblinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ES Skrevet April 17, 2010 Forfatter Share Skrevet April 17, 2010 Har prøvd med 173 hjerne uten hell.. (153 i bil orginalt) Har også testet en annen LMM, men har enda en jeg skal prøve selv om det er tvilsomt det er den. Skal prøve å bytte dyser også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ES Skrevet April 18, 2010 Forfatter Share Skrevet April 18, 2010 -Med 153 hjerne drar den dårligere. -Med 173 hjerne er samme feilen der, men den kutter i tillegg på merkelige tidspunkt over hele registeret . -Med 172 hjerne er den litt seigere fra 1000 til 4000rmp, men drar til gjengjeld godt på høyt turtall og det kan virke som feil forsvinner. Den kutter til gjengjeld på merkelige tidspunkt her også, slik som 173 hjernen. F.eks etter et pådrag til turtallsperre på 2 gir så kutter den 1 sek idet man begynner å dra på 3 gir. Dette skjer ikke hver gang og kan likegjerne skje midt på registeret ved "normalt" gasspådrag. Byttet forresten dynamo også, etter at den gamle plutselig ladet dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet April 18, 2010 Share Skrevet April 18, 2010 jeg har opplevd akkurat det samme som deg, bare med m42b18! skiftet på lambda, lmm, plugger, osv osv... problemet forsvant da jeg monterte på nye veiv,- og kamakselfølere! Ser at du har hatt av din og tørket den, men er verdt å prøve fra en annen bil ihvertfall;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ES Skrevet April 18, 2010 Forfatter Share Skrevet April 18, 2010 Fått lånt meg en jeg skal prøve i dag. Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ES Skrevet April 18, 2010 Forfatter Share Skrevet April 18, 2010 Har nå forsøkt med ny veivføler og 153 hjerne. Bilen går som den gjorde med 172 hjerne, men kuttingen 172 hjerne ga er vekk, det samme er det reduserte effekten på høyt turtall. Satt på min giver, og bil fungerer fremdeles fint. Prøvde deretter min 153 hjerne og det ser nå ut som feil er borte. Kan føles noe "dauere" enn før, men det kan ha med at jeg har montert servo i mellomtiden. Drar til Frankrike på jobb en uke eller to nå, så da får bilen hvile i garasjen. Blir å kjøre den med bredbåndsamda og lage chip når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet April 19, 2010 Share Skrevet April 19, 2010 bra det ordna seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå