bJQRN Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Hallo har en bmw 320i e30 som jeg har lyst til å sette inn en 2.5l, jeg har byttet motor en gang før på en mb190e. Men vil komme lettest unna, så har ingen planer om å få dette godkjent i førsteomgang. Det jeg lurer på er om jeg burde kjøpe en e36 2.5l eller e30 2.5l? Spørsmålene gjelder for begge.. - Må ledningsnett/hjerne skiftes? (eller kan jeg beholde det og kun modde kontaktene litt?) - Burde jeg oppgradere bremsene? - Hva av understell bør skiftes? - Motorfester? - Må girkasse skiftes? - Andre viktige ting? - Andre ting jeg bør vurdere? - Kjøpe kun motor eller en delebil? Takk for svar
ehrnst Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Letteste du gjør er å kjøpe en e30 delebil slipp ned hele forstillinga med fjærbein, travers etc ink motor, og sett inn det fra 325 Ellers er det ca 50 tråder om det samme
steine89 Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Kjøp deg motor med girkasse og hjerne frå ein E30. Bytte er gjort på ein dag med litt innsats Ellers er det nok ein fordel og bygge om til skivebrems bak og.
bJQRN Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 Takk for svar, men passer ledningsnettet overens? er en 87 modell.. Hva med motorfester?
Eksos Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 har du en 87 så har du den runde motorkontakten, og ledningsnettet skal vere mer eller mindre plug&play Du må koble turteller og slike småting.... Motorfester passer naturligvis også om du tar motor ifra E30, om du tar ifra E34 bruker du bare motorfestene ifra 2 litern..
bJQRN Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 Passer motoren fra e34 eller e36 2.5 på ledningsnettet mitt da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå