Bimmer89 Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 Hei ! Jeg har en Bmw 525 e34 1992 mod m50 motor med vanos. Jeg var ute og kjørte en dag og stoppa en liten time på en bensinstasjon, når jeg da skulle starte bilen var det noen rare lyder fra motoren, Det var akkurat som og kjedet var løst inne i toppen og når jeg tok på toppdekksel lokket kjente jeg at noe var gale. Det er veldig likt denne lyden : (Er ikke min video !!!) Jeg fikk taua bilen hjem og skudde av toppdeksel lokket, Der kunne vi ikke se noe med en gang, men dene på siden står det en kjede strammer den var litt treig av seg og ville ikke helt gå ut av seg sjølv, Vi fikk bytta den i håp om at det var synderen, vi bytta og olje og oljefilter. Når vi hadde skrudd sammen bilen så var lyden vekke når den sto på tomgang, men på 1500 omdreininger sånn ca så kommer lyden tilbakje og fortsetter. Er det noen som har peiling på hva som kan være gale ?! Trenger bilen fort så alle svar hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SPectroN Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 fikk samme lyden bare litt lavere, da var det vannpumpelageret:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer89 Skrevet April 16, 2010 Forfatter Share Skrevet April 16, 2010 Takk for svar !! Kjente du oppå Toppdeksel lokket og kjente at det var noe som var "løst" inni ? Det gjør jeg på min. Hvordan vist du at det var den og skifta du hele vanpumpen da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soilborn Skrevet April 16, 2010 Share Skrevet April 16, 2010 Hørtes ut som vanos dette. Kommer lyden rundt 1800-2500 rpm? Hvis du søker på "m50 vanos" på Youtube, så finner du masse videoer som viser akkurat samme lyden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer89 Skrevet April 16, 2010 Forfatter Share Skrevet April 16, 2010 Lyden kommer på rundt 1500 ca, Ja lurer på om det er vanos.. ja har sett mange filmer på Youtube, den jeg la ut er jo ikke min bil men den lyden er ganske lik, Men hvor mye stress er det og bytte Vanos ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.felix Skrevet April 20, 2010 Share Skrevet April 20, 2010 http://beisansystems.com/procedures/van ... cedure.htm ta en titt på denne. her er alt beskrevet med bilder og alt det du trenger. O-ringene får du også kjøpt via beisansystems.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet April 21, 2010 Share Skrevet April 21, 2010 koed.no har repsett til vanos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå