Gå til innhold

Vinterbil og Sommerbil spørsmål:


Sokki88
 Share

Anbefalte innlegg

Ja , etterhvert kommer jeg IKKE til og bruke bmwen min på vinteren,i og med at den skal settes utrolig godt i stand. SÅ kommer spørsmålene:

Hvis jeg skal ha en vinter bil,er det lurt at jeg tar av skiltene og ikke betaler forsikring for så få skiltene igjen til sommerbilen når våren nærmer seg? Eller er det alltid lurt og ha på disse på sommerbilen?

Tenkte og beholde den vinterbilen,så på sommeren setter jeg den bort igjen til neste vinter (Så slipper jeg se etter bil igjen neste vinter) vet ikke om dere har noen tips hvordan løse det og ha to biler? Håper på noen gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i utgangspunktet kommet til å hatt skilt på begge, for å spare bonus. Kommer så klart an på forsikringspremien.. Jeg har hatt en "kosebil" på låven siste 3 årene, og spart meg opp bonus på denne, samt hatt skilt året rundt på de andre bilene jeg har hatt. Men så klart, det kommer jo an på hvilke biler du har, og hva det koster å ha skilt på de..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du da engang selge sommerbilen så er jo det ett stort pluss att du kan dokumentere att skiltene er levert inn når det er vinterstid da :)

folk som skriver i annonser att bilen ikke er vinterkjørt og ikke kan dokumtentere det tar jeg med ei klype salt.

da går jeg bare utifra den muligens er vinterkjørt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er bilen vinterkjørt,men etter jeg har gjort det jeg skal så føler jeg til vinteren blir det mere snøplog og jeg vil ikke utsette bilen min for diverse ting og tang...Derfor tenker jeg kansje ha to biler på skilter ;P hehe....

Har hatt bil siden 07 desember,så regner med jeg har 40% nå eller noe :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si at jeg har kjørt skadefritt iaffal via forsikringsselskapet,men hatt en uheldig påkjøring bakfra men han valgte betale kontant :) For hu var yngere en meg og var drit redd så jeg fikk 5000 jeg for en skade som kostet 500 og lakkere ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ;) hehe så dette kan love bra...så en Peugot 306 til 18 000 og eu godkjent osv...18000.....Da regnet jeg ut med 8000 km i kjørelengde og da kom summen på 455 i måneden :) Så er det bare årsavgiften,hehe....Skal leie en garasje så jeg kan switche mellom Sommer/vinterbil :)

Da har jeg iaffal en vinterbil en god lang stund :) kjører jo ikke så mye på vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med forsikrings selskapet nå :) Og de sier jeg har 50% nå :S ;D Drit gøy...sjekket den bilen og den må jeg ut med 355 i måneden :) hehe

for eks da,nå var jo den bilen solgt,men alikevel en liten bil ikke dyr ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...