Gå til innhold

Problemer med dårlig motoreffekt :S


BMW 325 td
 Share

Anbefalte innlegg

ikke det at det er noe veldig hjelp, men koster 3700 og noe hos koed...

litt merkelig at det er en så sinnsyk pris på en trykkføler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha sjekka litt mer nøye ser det ut som at ja, den delen du skal ha har gått ut av produksjon, men antar at detter er fordi den erstattes av den nyere 2,5bar sensoren, istedetfor 3,0bar som du har.. og dette burde dem visst når du spurte.. også litt rart at gs og andre kan selge den når den står som utgått..hmm..

prisen på den nye føleren er snaue 800, og har delenummer: 13622244674

ser ikke bortifra at det faktisk er denne du "skal" ha, eller hvertfall kan bruke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er koed som selger den for 800..har ikke sjekka gs og andre..

for å finne ut av problemet, brukte jeg ca 3 minutt på delefilmen..

du kan gjerne ringe et _erfarent_ bmw delelager og spørre om ikke det stemmer at det det siste nummeret som skal erstatte den gamle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spørt et bavaria verksted i stavanger om den trykksensoren. Og de har igjen kontaktet det nordiske delelageret for BMW deler i Sverige. De sier at det ikke finnes noen direkte erstatning for sensoren som sitter i bilen min. Og at det bare finnes en etterfølger, den du nevnte e34_525tds.

Så de sier bare at jeg må prøve den og se om den fungerer. De vil ikke garantere noen ting...

Jeg syns det er ganske dårlig at de ikke finnes en ordentlig erstatter for den gamle sensoren.. men jeg får vel bare prøve. den skal jo i utgangspunktet passe rett inn på motoren min? For den er jo til samme type motor. Det er jo bare at den nye er på 250KPA og den gamle på 300KPA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. eneste "feilen" jeg ser for meg at du i verste fall får er at om den gamle skulle gi 2,5v ved 0,8bar (80kpa) så er det mulig den nye viser 2,6v ved 0,8. (tallene er bare tatt rett utifra lufta).... det du kan riskere (lite trolig) er at den viser så mye at bilen kutter.. dette skjer normalt ved ca1,1..

det er jo forøvrig helt elendig at ikke dem har noe bedre svar og eller løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått kjøpt en ny turbotrykkssensor. Det var faktisk en erstatning til den nye typen trykksensor. Jeg satte den i bilen min etter å ha koblet fra batteriet i en time. For å få slettet eventuelle feil. Vet ikke om det går på min bil, men gjorde det uansett.

Men det hjalp ingenting. Den går muligens såvidt litt bedre, men ikke i nærheten av det den egentlig skal gå. Vet du forresten hva ladetrykket på min bil skal være? For jeg har en turbotrykksmåler i bilen min og den går bare opp til 0,3bar ved ca 4000 i turtall. Virker litt lite..

Men det som var merkelig igjen var at den gikk mye bedre når jeg satte i powerboksen enn det den gjorde før med bowerboksen på. Så det må ha gjort noe..

Så har jeg fått tatt en diagnose på den igjen, det lå fortsatt inne en feil på sensoren. Og de fikk ikke slettet den heller...

Men han som utførte testen la merke til at det ligger diesel ned i gropene på toppen av motoren der et par av dyseholderne sitter nede i. Han sa til meg at det kanskje kan være en sammenheng mellom at det lekker fra et par av dysene og at det er en feil på trykkssensoren.. kan det være mulig? Ellers sa han også at man utrolig lett kan miste effekt når det lekker fra dysene. De anbefalte egentlig å få skifta innmaten i dysene. For den har tross alt gått 256000km, og de er nok ganske slitte. Men det koster ca 8000kr å få gjort, så jeg vet ikke helt.. er jo ikke sikkert at det er det som er problemet i utganspunktet..

Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. har tenkt litt på å kanskje bytte hele motoren om til en 325tds. Da får jeg litt flere hester, og den passer vel rett inn i motorrommet mitt også?

Noen meninger om hva jeg skal gjøre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selge bilen til meg :) jeg trenger en sånn :)

med mindre spruten står fra dysene, så er det ikke det som er problemet. selv om ja, de burde nok vært overhala, så ikke begynn med det.

dersom det fremdeles ligger feil på sensoren (og dere er sikre på at dere er på rett sensor) så må du måle ledningene.

den skal lade ca 0,8.

har en turn key billig e34 bensin om du skulle være interessert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, skal nok ikke selle den. Jeg har ikke gitt opp ennå :)

0,8 sier du :o Og min lader bare 0,3...Har du noen anelse om hva det kan være?? D må jo minske effekten ganske betraktelig.. D kan kanskje være noe med turbotrykkssensoren å gjøre?

Måle den sier du.. kan du forklare hvilke måleresultater jeg skal få, og hvor jeg skal måle? Så hadde d vært utrulig greit!

Nå har den i tillegg til alt begynt å fuske også.. det er litt ustabilt.. men føles ut som at den har lettere for å begynne med d når jeg presser motoren litt.. Har også bestemt meg for å skifte dysene pga d.. Bilen er egentlig veldig dårlig å kjøre med akkurat nå :S Så håper d hjelper.

Jeg har prøvd å tørke opp dieselen som ligger ved dysene. Også kjørt en tur på 3 mil ca. Da kunne jeg allerede se at det var lekt ut en del.. så d kan vel ikke være bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal ikke ha noe å si på effekten at det lekker ut noe..sjekk at du har hele returslanger.

Jeg ville som sagt, IKKE brukt 10000 (++) på dyser.

du må måle at lednigene fra sensoren til DDE (hjernen) er hele, dvs at du får riktig motstand i dem. sjekk koblingskjema.

jeg skal fra østlandet til jæren på onsdag eller torsdag neste uke. har da med tester (som sagt, dette er den originale som merkeverksted bruker). kan prøve å møte deg da og se kjapt på den om dette skulle være int?

at ladetrykket er for lavt kan komme av to ting: den får for lite diesel (dette kan komme av flere årsaker, bla "nødprog"), hvilket gjør at du ikke får noe særlig til å drive turbinen med.

2: en feil på turbo siden. dette være seg def turbo eller lekkasje noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Returslangene har jeg byttet ut for ikke så lenge siden, og jeg er sikker på at det ikke lekker fra de. Det lekker heller ikke fra selve dieselrørene som er skrudd fast i dysene. Men d kommer rett og slett ut diesel fra selve dyseholderen. Der den er skrudd sammen på midten, og der den er skrudd ned i toppen. Men selv om d ikke kan ha noe å si for effekten sin del, kan d ikke ha noe med fuskingen da? at timingen på innsprøytningen blir litt galt når den lekker noe?

Har allerede bestilt dysene gjennom et verksted. Og jeg kan få gjort d for 8000kr har de sagt. Så kan egentlig ikke gå tilbake på d. D er vel uansett bra å få skiftet de når de har gått så langt.

D hadde vært veldig fint om du kunne sett litt på bilen min :) Passer egentlig veldig bra på onsdag eller torsdag. Kan du ikke sende meg en PM, så kan vi avtale litt nærmere.

Hmm, jeg heller egentlig mer og mer til at den går i et slags nødprogram.. mange ting som tyder på d egentlig.. Siden den får for lite diesel og at turbotrykket er så lavt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

da er jeg tilbake i norge. kjører fra østlandet om kun kort tid. gi meg en lyd på mobilnr som jeg sender på pm om du er interessert i å møtes på vegen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...