Gå til innhold

Radiatorlekasje e39


Kenni
 Share

Anbefalte innlegg

Er det mye pes å skifte radiatoren?

Ser at de har greie priser hos radiatorservice.

Er også på tanken om å gamble på at den holder ut til jeg kommer til Spania neste uke. Vil tro at det er endel billigere å skifte der.

Er det slik at jeg kan ende opp med å stå lang autobahn med blåst radiator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en radiator fyr i går. Radiator på BMW er en svakhet. Grunnen for dette er at det ikke er beste plasten som er brukt pluss at overtryksventilen i ekspansjonstanken satt seg når den begynte å dra på årene. Et billig alternativ var å bytte ut lokket med etpartre års mellomrom for å ungå dette.

For mitt vedkommende så har jeg levert bilen inn på verksted nå for å skifte. Er lei av å mekke selv nå. Rundt 3500,- på mekonomen for radiator og arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en E 39 som jeg skiftet radiator på.. Den lakk under dekselet som holder ekspansjonstanken sammen med radiatoren..

Er ikke all verden å skifte, men litt rot som det bruker å være når en skal lufte systemet etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ekspansjonstank hverken hos GS, koed eller mekonomen.

Fikk inntrykk av han radiatormannen jeg snakket med at dette er en "unit" siden han ikke nevnte noe om kun ekspansjonstanken. Kunne jo også være at han bare ville selge meg en hel radiator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ser man det. Alt jeg ikke får med meg. Jeg får prøve i løpet av helgen å finne ut om det er i ekspansjonstanken lekasjen er. Det kan jo virke som at det er den som ryker på bilene.

Noen gode forslag for å finne ut av det uten å gjøre formye arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
kan nesten helt sikkert si at det er radiatoren din ;)

det er vel det svakeste punktet på hele bilen?

den blir sprø og tørr etter kort tid, og lekker fort!

sjekk på førersiden av radiatoren , nedover langs plasten..

nesten garantert sprekker der!

e39 radiatorer er søppel!

Da har dette skjed for andre gang hos meg. Så spørsmålet er: Finnes det en alternativ radiator som er bedre enn orginal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...