Ole85 Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Hei. Tenkte jeg skulle bytte servoolje på min e39 97 mod, men har aldri gjort det før. Så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med det, evt med bilder? eller en bra forklaring. Også hvordan lufte ut når man bytter olje? Takk for svar på forhånd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS77 Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Her har du en grei forklaring http://www.bimmerboard.com/forums/posts/477673 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole85 Posted April 23, 2010 Author Share Posted April 23, 2010 takk for svar, men jeg må ha en bedre forklaring på hvordan jeg skal gjøre det siden jeg ikke kan snakke engelsk =/ Men er det noen som har hatt samma problemet som kan si noe om hva det kan være for noe? Det er veldig irriterende altså. Selvoppretningen funker ikke heller :s Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS77 Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 takk for svar, men jeg må ha en bedre forklaring på hvordan jeg skal gjøre det siden jeg ikke kan snakke engelsk =/Men er det noen som har hatt samma problemet som kan si noe om hva det kan være for noe? Det er veldig irriterende altså. Selvoppretningen funker ikke heller :s Tror du må utdype problemet ditt litt bedre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole85 Posted April 23, 2010 Author Share Posted April 23, 2010 Okei. Problemet er at servoen min har begynt å kødde litt. Det er sånn at det går an å vri rattet et hakk, så blir den tung å vri og sånn fortsetter det hele tida. Når jeg skal svinge blir den jækla tung å vri, så funker jo heller ikke selvopprettinga. Har sjekket olja og den er grei. Hva kan det være? Hjelp meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS77 Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Vil tippe at servopumpa har tatt kvelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole85 Posted April 24, 2010 Author Share Posted April 24, 2010 ja skulle tru det. Var en bilmekaniker som kikka litt, mens jeg vridde rattet. Han så ikke tegn på at det var noe lekkasje på noen steder. Så han mente at det var for lite trykk på servopumpen. Eks. Hvis den egentlig skal trykke 15 bar, trykker den maks 8-9 nå. Kan det stemme? og evt er det mye jobb å bytte den? Et annet spm. Kan det være farlig å kjøre bilen sånn som den er nå? Kan den skade andre steder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS77 Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 Ang trykket så kan vel det stemme. Har aldri bytta denne selv men kan ikke tro den skal være så vanskelig å bytte. Å kjøre med dette ville eg til nøds gjort, du kan ikke skade annet i bilen. Men i verste fall kan pumpa låse seg helt og da er det som å kjøre helt uten servostyring og det kan bli farlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWindividual Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 Vil tippe at servopumpa har tatt kvelden. det er ikke mye jobb med å bytte servo pumpe..kjøp ikke brukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonden Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 Når rattet går tregt på denne måten tyder ofte på at leddet på rattaksel har satt seg fast ,dette har jeg set noen ganger på E39 og noen E60. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bimmerlars Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 Du kan kjøre spon gjennom tannstanga og ødelegge den også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now