Gå til innhold

Bytte servoolje på E39, Hjelp!


Ole85
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle bytte servoolje på min e39 97 mod, men har aldri gjort det før. Så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med det, evt med bilder? eller en bra forklaring.

Også hvordan lufte ut når man bytter olje?

Takk for svar på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, men jeg må ha en bedre forklaring på hvordan jeg skal gjøre det siden jeg ikke kan snakke engelsk =/

Men er det noen som har hatt samma problemet som kan si noe om hva det kan være for noe?

Det er veldig irriterende altså. Selvoppretningen funker ikke heller :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, men jeg må ha en bedre forklaring på hvordan jeg skal gjøre det siden jeg ikke kan snakke engelsk =/

Men er det noen som har hatt samma problemet som kan si noe om hva det kan være for noe?

Det er veldig irriterende altså. Selvoppretningen funker ikke heller :s

Tror du må utdype problemet ditt litt bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Problemet er at servoen min har begynt å kødde litt. Det er sånn at det går an å vri rattet et hakk, så blir den tung å vri og sånn fortsetter det hele tida. Når jeg skal svinge blir den jækla tung å vri, så funker jo heller ikke selvopprettinga. Har sjekket olja og den er grei. Hva kan det være? Hjelp meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skulle tru det. Var en bilmekaniker som kikka litt, mens jeg vridde rattet. Han så ikke tegn på at det var noe lekkasje på noen steder. Så han mente at det var for lite trykk på servopumpen.

Eks. Hvis den egentlig skal trykke 15 bar, trykker den maks 8-9 nå. Kan det stemme? og evt er det mye jobb å bytte den?

Et annet spm. Kan det være farlig å kjøre bilen sånn som den er nå? Kan den skade andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang trykket så kan vel det stemme. Har aldri bytta denne selv men kan ikke tro den skal være så vanskelig å bytte. Å kjøre med dette ville eg til nøds gjort, du kan ikke skade annet i bilen. Men i verste fall kan pumpa låse seg helt og da er det som å kjøre helt uten servostyring og det kan bli farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...