MrBroFlow Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 Hei. Har en knekt fjær bak på bilen min, og tenkte derfor og bytte alle sammen, muligens til noe stivere.. Men vet noen om hvor mye lavere og stivere e28 blir med disse fjærene enn orginalt. Fant to forskjellige, et sett fra Koed og et fra Schmiedmann. Bilen jeg har er forøvrig en 520i 87`modell. Schmiedmann: http://schmiedmann.no/5_serie/E28/utsty ... .htm#12422 Koed: https://www.koed.no/functions/billede.a ... .jpg&map=1 Takker for alle tilbakemeldinger.. Mvh. Martin
stiane28 Skrevet April 23, 2010 Skrevet April 23, 2010 jeg har hatt begge de to setta der.. det fra schmiedmann er helt ok, god stivhet men liker ikke høyden på det. det settet ifra koed er det kjempegod stivhet i, ikke for stiv og ikke for myk og høyden på det er utmerket på min e28:D men anbefaler å kjøre med sportsdempere også
MrBroFlow Skrevet April 23, 2010 Forfatter Skrevet April 23, 2010 Takk for svar. Jeg har et problem at jeg sliter med subbing siden jeg har 10" felger bak med 265/45 17 dekk på nå som subber, mye på grunn av den knekte fjæren, men subber også litt på andre siden. Skal bytte til 255 elller 245. Men tror du den blir mye lavere? men hvis den blir stivere burde jo det gå fint.. eller hva? Mvh. Martin
stiane28 Skrevet April 24, 2010 Skrevet April 24, 2010 den blir betraktelig mye lavere. men visst du kjøper sportsdempere også så blir den såppas stiv at det skal ikke bli noe problem, kjører med 9,5 toms felger bak med 225/40 dekk og ingen tendenser til subbing uansett om jeg har full bil. så jeg mener det skal gå bra me bare senkfjører men jeg anbefaler sportsdempere også
MrBroFlow Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 Takk for bra svar, men hvor mye kommer det kittet fra koed på med frakt. Må vell kanskje betale toll på det å.. eller hvordan er det? Mvh. Martin
stiane28 Skrevet April 25, 2010 Skrevet April 25, 2010 er jo ikke toll på koed.no der jeg bestilte ifra, bestiller du fra koed.dk så blir det toll ja.. betalte vell 1495,- for fjærer og 2995,- for dempere tror jeg mvh.stian
destroyy Skrevet April 25, 2010 Skrevet April 25, 2010 bare å gi opp så breie dekk med senk.... jeg hadde spax sitt senk til e28 35/40 å da gikk det ikke med 245 bak på 10" felg.... Meeen gå ned til 235 så går det nok... kjører coilover nå å har justert endel ned... .da funker det fint med 235 og bretta innerkant bak
MrBroFlow Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 Noen som vet hvor mye det senker det settet fra Koed.no? hadde vært greit og vite
MrBroFlow Skrevet April 26, 2010 Forfatter Skrevet April 26, 2010 ok..!! Men vet du om et sett som senker litt mindre med fortsatt er stivt.
e28stian Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Lesjøfors senker ikke alt for mye, står 40\40 på pakken, men har fortsatt levbar klaring til bakken med en m30 under panseret. Og det er passe stivt for både vei og bane, altså hvis du ikke har for mye vekt i bilen da . Fikk de fra Thorshov bilrekvisita. Hvis du vil ha noe som senker mindre men fortsatt er relativt stivt kan du jo lete opp ett sett med orginale m-tech fjærer som kom på m535 eventuelt da, de skal etter omtale senke 20 mm, ulempen er prisen som kan være høyere. Hiv på justerbare koni ,bilstein eller spax kortslagsdempere så har du stuk samt veigrep som er rimelig tilfredstillende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå