Torminator Skrevet April 23, 2010 Share Skrevet April 23, 2010 Fikk en ulyd fra motor/gir i dag. Uler i takt med turtall. Kommer etter ca 1 min kjøring, blir verre etterhvert. Kommer bort hvis jeg lar bilen stå litt. Så kommer den tilbake hvis jeg starter å kjører i ca ett minutt igjen. Kommer ikke bort ved å trykke inn clutch. Kommer bort når turtallet synker til tomgang. Noen som vet eller har forslag til hva det kan være? Tror jeg har utelukket lager på forsiden av motor. Høres ut som det kommer fra bakkant, muligens fra girkassa. Takker for forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loco Skrevet April 23, 2010 Share Skrevet April 23, 2010 Kan jo bli med å gjette litt Kan være Dynamo eller AC reima eller løpehjula dems. Kan jo også ha blitt ett hull på luftinntaksbelgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 23, 2010 Share Skrevet April 23, 2010 Kan også være for stram reg-reim. Ganske høy uling kan tyde på det. Evt kan det være et lager på feks ac, dynamo, vannpumpe osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet April 23, 2010 Share Skrevet April 23, 2010 Hadde samme problem på min M50, da satte jeg en lang skrutrekker på dynamo og lyttet, hørte med en gang at dynamo var feilen. Lyden kom bare når motor var kald, ble nesten borte etterhvert som motor fikk temp. Verdt et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torminator Skrevet April 24, 2010 Forfatter Share Skrevet April 24, 2010 Kjørte en kort tur for å hente nye sommerdekk nå nettop. Tror ikke lyden kommer fra front av motor. Heller i bakkant, i forbindelse med girkasse kanskje. Når det uler kjenner jeg vibrasjoner/dirring i girstangen. Har ikke fått sjekket oljenivå på girkasse enda. Kommer som sagt bort ved tomgangsturtall på motoren. Noen som har formeninger om det kan være f.eks utløserlager, eller ett lager på inngående aksel på girkassa? Er det i så fall greit å skifte? Eller er girkassa "fucked"? Innbiller meg at det må være noe som har samme turtall som motor og har forbindelse med girstanga... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torminator Skrevet April 30, 2010 Forfatter Share Skrevet April 30, 2010 Ingen som har vært borti liknende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå