Gå til innhold

e39 starter ikke etter nullstilt bremsevarsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nullstilte bremsebelegg varselet ved tenning på i 30 sek. slo av tenningen og skulle starte. varselet er borte, men motoren hugg etter ett sekund så døde den totalt. nå får jeg ikke start. har forsøkt å file en stund men ingen tegn til funksjon. har forsøkt å la den stå en stund men ingen ting skjer. har forsøkt tenning på nye 30 sekund, men ingenting nytter.

Skrevet

La bilen stå ut dagen og prøv da.

Høres ut som en tilfeldighet at dette skjedde egentlig, og ingenting tilsier at dy har gjort noe som skulle forårsake at bilen skulle dø.

Din starforklaring med tilhørende stans høres ut slik min har oppført seg tre ganger tidligere.

Den første gangen dette skjedde så låste jeg bare drittbilen og kjørte avgårde med en annen bil.

Dagen etter så startet møkkabilen akkurat som om ingenting var skjedd.

De to andre gangene har jeg omtrent filet starteren til døde med gassen i bånn, og da har den begynt og tenne litt etter litt, for så og tenne såpass at jeg kunne slippe starteren, men fremdeles holde godt med gass for og holde motoren i gang.

Til slutt ville den gå på tomgang, men kun på 5 syl. inntil den ble godt lunken.

Jeg får ingen feilkoder på carsoft, så da gidder jeg heller ikke bytte ut noe for og prøve og finne ut hva som forårsaker det.

Jeg for min del bare lar det skure og gå helt til den gangen kaka er toppet og bilen vrakes. Bokstavelig talt!!

Tilføre at problemet har kun vært tilstedet ved første oppstart de dagene det har skjedd, altså iskald motor.

Jeg tenker kam/veiv føler, men som sagt så har jeg flere biler og driter i hele e39'n.

Skrevet

Du er nok inne på noe der ja. Jeg koblet startkabler fra firmabilen og filte som f... Jodda den våknet etter en stund, og maler nå som en katt. Virket nesten som bensinpumpa hadde fylt på for mye, og gjort den rå. Røk litt da den begynte å hugge etter, men det gikk raskt over.

Skrevet

Ganske så identiskt til min.

Derfor jeg mistenker kam/veiv føler.

Kødder en av disse, og da spess. veivføler i mitt hode, så vil det bli pøset på med bensin i brøkdelen av et sekund, som igjen kan være nok til at en møkka motor som dette føler seg druknet.

Skrevet

Hehe.

Skulle vel lett få solgt alt av deler som er på disse drittbilene før dem leveres til spiker, også blir det forhåpentligvis noen kilometer med rævkjøring før det stopper helt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...