Gå til innhold

Tennpluggtype til turbokonvertert m20b25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvilke plugger kjører dere med dere som har turbokonvertert m20 b25 motoren? Har gjort det samme selv, men sliter med at den skyter både på lavt og høyt turtall, kjører nå med ngk bpr6es med 0,5mm åpning på stiften. Bilen har 300whp.

Hva annet kan jeg se etter om det ikke er pluggene? Autronic sm4 sprut har jeg, men har bare ikke pc med rett inngang for å se om den har registrert noen feilmeldinger.

Håper på svar fra noen med litt peiling på dette!

MVH Ståle

Skrevet

Jeg kjørte vel på samme pluggene på min m20b25 og kjørte med haltech 10 ett eller annet og hadde 330hk +- på veiv.

Sleit med det samme selv i en kort periode, og byttet plugger, mistenkte bensinpumpe osv.

Byttet pluggledninger, og alt ble bare velstand.

Min skøyt bare når ladetrykket nærmet seg 1 bar og over dette.

Skrevet

Har bilen altid oppført seg slik ? ser du skriver 300whp, oppførte motor seg slik da du nådde dette ,eller har du gjort noen forandringer etterpå som har gitt dette problemet ?. Som Balder nevnte tidligere i tråden trenger du god gnist ved turbolading ,så pass på at pluggkabler er tilpasset bruken din.

Skrevet

Bilen er mappet av bjørnstad bil. Begynte å fjuske på tur dit, så byttet vi plugger der oppe, så den skjøt ikke en eneste gang i benken, begynte hjemturen så var d påan igjen! Skal prøve å bytte plugger igjen, kan jo også være pumpa, pluggledningene er nye så skal ikke være de... Fikk kjørt den med pc i går, og det eneste som kom opp når jeg kjørte var en ladefeil, men den ladet jo 14,5V så det har jo ikke noe med saken å gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...