Springsteen Skrevet April 24, 2010 Skrevet April 24, 2010 Jeg var i går og hentet meg et nytt taktrekk, og tenkte jeg skulle lage en liten oppskrift for hvordan det byttes. Aldri laget noe slik før, så jeg mangler gjerne noen bilder etc. Det er i grunnen ikke en særlig avansert jobb, men tar fort litt tid. Her er da utgangspunktet(med ett sete tatt ut): Jeg begynte med å ta ut begge setene og støvsuge Under passasjersetet må denne kobles fra(også flere hvis en har varme, el.justering etc): Så skrudde jeg ut solskjermene: Neste på listen er så håndtakene, og de diverse interiørlysene. Her ser jeg jeg har et stort hull der jeg glemte å bruke kameraet. Når alle disse så er tatt ut er det klart for å ta av dekslene på A-B-C-stolpene. Disse er festet med klips, og er mer eller mindre bare å nøkke av, Setebeltefestet må selvsagt skrues av Edderkopper trivdes tydelig bak dekslene ved bakruten Nå faller nok selve taktrekket fint ned i hodet på deg, more or less Det å få det helt ut strevet jeg litt med, men det gikk med litt forsiktig bøying og makt Videre var det lettere å få inn det nye, siden jeg fant en bedre måte å få det inn, og tok vinduet ned, og vips Så begynte monteringen, som storsett er samme prosedyre, bare motsatt vei. Dette taktrekket, som er fra en '98 M3 har som dere ser lys til solskjermene, noe jeg ikke hadde fra før, så her fikk jeg med en bit av ledningsnettet, og koblet videre på dette, fram med prøvelampe, og tok strøm fra interiørlyset i midten. Så fant jeg fram denne saken her: og steamet gulvteppe, seter, pedaler, deksler osv; før jeg satt inn igjen setene. Jeg har desverre ikke bilde av fullført prosjekt, da det ble for mørkt ute etter jeg tok bilen ut av garasjen. Skal prøve å få tatt noen i morgen. Hvis noen skal gjøre denne jobben, og lurer på noe er det bare å spørre, så gir jeg svar etter beste evne
matss Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 Byttet akkurat taktrekk i min coupe etter å ha tittet gjennom denne tråden! Utrolig lettvint. Tok meg god tid, og brukte en drøy time uten hjelp
Chrissstian Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 Hvorfor ta ut stolene? Byttet mitt taktrekk uten at stolene kom i veien for meg. Et lite "tips" så slipper kanskje flere og ikke bruke tid på og ta ut stolene, er egentlig bare og legge dei litt bak når trekket skal ut
Springsteen Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Skrevet Juni 11, 2010 Tok ut stolene for å støvsuge og vaske/rense teppet Edit: Og så synes jeg det er greit med litt plass, og å ikke måtte "klatre" rundt inni der Er tross alt bare 4 mutre.
can92 Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Fulgte denne og byttet ista! Veldig bra! Bortsett fra at jeg har takluke blir ca dobbelt så mye arbeid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå