egniii Skrevet April 24, 2010 Skrevet April 24, 2010 hei på tide å få ut tråd om prosjektet mitt har hatt bilene stående i 5 måneder, men pga vinteren ble så sykt kald / mangel på arbeidslyst så har det ikke skjedd noe før ca 2 uker siden. kjøpte meg en 320 coupe 93 mod med automat. motoren hadde gåen toppakning og problemer med at den gikk varm på tomgang osv osv.. fikk den derfor billig og egnet seg ypperlig til ombygging M3´n kom fra england og er en 98 mod 3.2 med 140 000 miles på telleren eller ca 220 000 km om du vil. begynnte som sagt ombyggingen for fullt for ca 2 uker siden, så det eneste som egentlig gjenstår nå er det kosmetiske. motor og understell er flyttet over til 320´n. har også endelig fått start på bilen etter litt trøbbel mes sperra planer for bilen: Alpina hvit 3 med svart tak og stolper. sto ett effektanlegg i bilen fra før, så det blir beholdt. KW Inox-Line, Variant 1 justerbart senkesett. pusse opp og lakke M3 CSL felgene jeg fikk med m3´n. selvfølgelig de originale m3 fangerene. Angel eyes lykter med xenon grøftelys med xenon M interiør matter M-tech pedalsett osv osv ... folket vil vel ha bilder så får komme med det her: M3´n da jeg hentet den: Bruksbil mens ombygging (318) - M3 og soon to be M3 Demontering Blombering av M3 hos statens vegvesen 320 bakhjulsoppheng tatt ned 320 motor ute Traktoren er fin å ha ;D m3 skal under kniven motor ute ! M3 motoren satt i 320´n
Joher Skrevet April 24, 2010 Skrevet April 24, 2010 Kanon prosjekt! Dette skal jeg prøve å gjøre med min 320ia neste år. Kan jeg spørre hva du måtte hi for m3n? Og hvor hvordan du fant den? Send gjerne pm
egniii Skrevet April 24, 2010 Forfatter Skrevet April 24, 2010 Kanon prosjekt!Dette skal jeg prøve å gjøre med min 320ia neste år. Kan jeg spørre hva du måtte hi for m3n? Og hvor hvordan du fant den? Send gjerne pm fant den på finn.no ligger noen tyske der nå vet jeg ! er bare å lete på finn.no og autodb.no min erfaring er at en engelsk 3.2 koster ca 10 - 20 000 kr mindre enn en 3.0 tysk. men til gjengjeld så er det litt vanskeligere å flytte alt over, og du blir ikke kvitt delene andre plasser enn hos skraphandlen. ombygging fra engelsk var ikke vanskelig for all del. men måtte legge opp noen nye slanger til kjølevannet osv pga ekspansjonstanken står på feil side. og snu ledningsnettet selvfølgelig, som egentlig ikke var noe vanskelig ;D Kjør på Mvh Ørjan !
egniii Skrevet April 24, 2010 Forfatter Skrevet April 24, 2010 Film fra 2. oppstart i dag filmen er filmet med iphone stående, så filmen ble syyykt BREI når jeg lasta den opp :S haha, bilen ser jo 3 meter brei ut men men. lyden kan jo høres så http://s784.photobucket.com/albums/yy12 ... G_0334.flv
e30 tic Skrevet April 24, 2010 Skrevet April 24, 2010 virker gøy med ein sånn ombygging! alt er liksom "bolt-on" for det meste.. Var di greie å ha med å gjøre på Statens v? ferdig godkjent nå da?
egniii Skrevet April 24, 2010 Forfatter Skrevet April 24, 2010 Fikk start på motoren i dag, så nei bilen er ikke godkjent enda men nå begynner monteringa og pussinga før den skal i lakkboksen, så er ikke lenge igjen statens v var veldig positive når jeg var og blomberte bilen er folk som har fått godkjent ombygging her før så skal ikke være no problem
e30 tic Skrevet April 24, 2010 Skrevet April 24, 2010 okei, ja einar på forume godkjente vel og samme bil som deg for ikke så lenge siden. Han Førland som eg har snakka med virker vertfall ok.
egniii Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 Ja du e herfra du og ? ja einar godkjente jo 316 tilogmed skal være lettere å godkjenne 320 enn 316 så det går nok fint
e30 tic Skrevet April 25, 2010 Skrevet April 25, 2010 Ja du e herfra du og ? ja einar godkjente jo 316 tilogmed skal være lettere å godkjenne 320 enn 316 så det går nok fint ja litt innover på landet
E30_Dale Skrevet April 25, 2010 Skrevet April 25, 2010 Gjekk fint med EWS'en tydeligvis... Snadder med oppstart!
egniii Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 UPDATE: da er nokk en arbeidsdag unnagjort i dag har jeg fått KJØRT bilen har begynnt montering av front osv også Bilen skal settes sammen og godkjennes FØR den lakkeres, så får bare beklage alle de forskjellige fargene bilen kommer til å få fremover felgene skal gjennom en oppussing i morgen. vel, bilder:
egniii Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 liten film fra første prøvetur idag http://s784.photobucket.com/albums/yy12 ... =mhjed.flv
Sjøbuse Skrevet April 25, 2010 Skrevet April 25, 2010 hvilket problem hadde du med startsperra. og hvordan løste du det? skal bytte motor i bilen snart selv se. og sperra er jeg litt usikker på hvordan jeg skal få til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå