///Naitsirk Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Har en e39 med 2,8 kompressor og merker at den går veldig mye dårligere etter at motor oppnår drifttemperatur, gjerne før det også. Mulig det bare "er sånn" pga lufta blir veldig mye varmere ( har ikke IC), men det skiller såpass mye at jeg vil tru 0-100 tidene vil ha en differanse på rundt sekundet! Første tanke var lambdasensor, men tenkte kanskje at motorlampa ville lyse hvis de var defekte? Bilen er kun grovmappet. Noen innspill? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigerfjord-karosseri Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 kan virke som den får for mye fuel og for lite luft, da også ved innspill av at lufta ikke går igjenomm en intercooler. men siden motoren bare er grovmappet og den ikke har intercooler, så setter jeg en finger på for mye fuel, da den på kald temp vill har "litt" mere, og på varm temp ikke "så mye som på kald", få bilen skikkelig mappet , og få deg en intercooler, da vill du få en helt annen motor, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet April 26, 2010 Forfatter Share Skrevet April 26, 2010 Takk for svaret. Hadde en liten fornemmelse om det var der problemet lå jah..vet at den får for mye på lavt og mellomregister men for lite på topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigerfjord-karosseri Skrevet April 27, 2010 Share Skrevet April 27, 2010 ikke bra å kjøre slik, burde få fikset dette snarlig, å få for mye er en ting, men for lite, da kan motoren takke for seg pga mager blanding lykke till Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå