Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei skal selge min bil nå viste ikke helt hvor jeg skulle sette tråden så prøver her.. det jeg lurer på en hvordan jeg selger bilen trygt privat når jeg har lån på bilen? og de fleste drar ikke opp 75.000 kontant så kjøper har nok lån eller evnt en sjekk?

Skrevet

Det er en egen "BMW-biler selges" del på forumet her.

Det er viktig å ha en god kontrakt når du selger bil. Du finner en grei kontrakt på NAF sine sider. Som kjøper av en bil så ville jeg hatt med i kontrakten at bilen er fri for heftelser/lån. Det lånet som selger måtte ha på bilen ved salg følger selger og ikke bil. Hvis du har pant i bilen (det er der heftelsene kommer inn) så må du ordne dette med banken ved salg.

Jeg ville aldri solgt en bil uten å få pengene i hånden eller at pengene var på konto før overtakelse/eierskifte. Sjekk ville jeg aldri tatt imot.

Skrevet

Da tar du med deg kjøper i banken du har lån. Og innfrir gjelden imens dere begge er der. Kjøper betaler gjelda å dere skriver salgsmelding etterpå. Og kjøper kan trygt kjøre hjem med gjeldsfri bil ;)

Skrevet
hørtes bra ut bortsett fra at jeg har hos volvo bil finance som har kontorer i sverige:P

Ok.Ta kontakt med Volvo bil finance. sørg for å få riktig innbetalingsinfo, kontonr, + en bekreftelse på at bilen er gjeldsfri hvis kr (?) blir betalt. Da kan du skrive en kontrakt med selger. Slik at bilen blir hans hvis han betaler inn det som er skyldig på bilen, evt resterende av kjøpesum til deg hvis gjelda ikke er like mye som salgs sum. Sørg for at dere har et eksemplar hver av kontrakten, slik at dere slipper noe tull ;)

Skrevet

Det er ikke verre enn at selger betaler gjelden innen en uke etter overtakelse. Så lenge dette er skrevet i kontrakten, så er den juridisk binende hvor kjøper kan heve kjøpet dersom det blir kontraktsbrudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...