Gå til innhold

BMW E36 m/Volvo 16v turbomotor 500hk


 Share

Anbefalte innlegg

139000,-

ring for prat 90643819

gujhufrbdvezrhgjn2xc.jpg

Beskrivelse

BMW 3 serie med Volvo 2,3 liter 16v motor på ca 500hk. Seriøst bygget for banekjøring, drifting, løpsskjøring, isbane. Volvo motor fordi den er 4 sylindret, og har lav vekt. Samt at den er driftsikker i forhold til endel andre motorer.

Bilen er registrert med hvite skilt. Men er ikke godkjent og regner med at det ikke er lett med den motoren som sitter i nå....

8 stk 17" alufelger m/dekk til sommer.

----------------- spec --------------------------

Karosseri:

Bmw e36, wrc style veltebur, valsede hjulbuer, Carbon BTCC bakvinge, M3 diffuser bak, DTM leppe, M3 speiler, Leksan sideruter, Lettet for allt unødvendig for å spare vekt,

Motor:

B234 blokk med 16V topp. Borret 96.30, JE stempel, Total seal ringer, Verdi råder med axiallagring i lilleenden, original vev, pyramideringstettninger (teknologi fra formel 1, når de kjørte med turbo), balanseaksler er fjernet, 16V topp portet i innsug med større innsugsventiler fra BMW M3 og nya seter, original eksoskam, originale eksosventiler, omslipt innsugskam, justerbare kamdrev. Kortet og portet 16V innsug med 3" spjel. B204FT grenrør ombygget for ekstern wastegate.

Ombygget veivhusventilasjon. Vektet og balansert, reimskive i aluminium. Alle bolter viktige bolter er nye. NGK BPR 7ES plugger. Motoren er mappet av Kennet Andersson i Orminge og bremset 443Hkr/530Nm 6500rpm 1.18 bar men kjøres nå på 1,8 bar. Effekten i denne motoren begrenses av turboen. Ved bytte til større turbo vil man kunne dra ut langt flere hk, uten at det behøves å gjøre noe med selve motoren.

Alt motorarbeid er utført av Magnum Racing.

15fx8i574a813mbexaki_thumb.jpg

Turbo og system:

Turbonetics T3/04 kulelagret hybrid med RS 500 steg 3 akel. HKS 40mm wastegate. Iveco intercooler. Rustfrie trykkrør. Open air filter. 3" rustfritt eksosanlegg. 2" Dumpventil. MBE 941 datasprut, dobbel tenningsspole med wastespark, 900cc dyser, Bosch 044 pump med catchtank, peak-and hold kjøring av dyser, styring av vifte, Noz lystgass anlegg.

3" komplett rustfritt eksosanlegg delbart med V-ringsklemme.

Drivlinje:

Girkasse fra BMW M5 3.6 overhalt og ombyggd for Volvo boltmønster. Sachs 712 trykkplate, Sachs enkel 240mm racingsinterlamell. Ombyggd medbringer og framre kardang med knute. Slavecylinder med stålomspunnen slange.

Understell:

Bmw 325 basis, Koni justerbare coilovers, Justerbart stabstag forran og bak, Justerbare camberstag bak, Ventilerte slisset og hullborete bremseskiver m/racing bremsebelegg, Hydraulisk stående håndbrekk, Stålomspunnede slanger hele veien, Polly foringer.

gbriy6z0bhtqvyy8a61g.jpg

dqk9g22mqplmli15v8nu.jpg

Innredning:

Sparco Prodrive stoler, Sparco 6 punkt belter, Autometer turteller, ladetrykk, oljetrykk, oljetemp instrumenter, Shiftlight, Alupaneler i dørene.

knmhnhngfshbewuz7uam.jpg

opmy2ygfh0u4fg19gmy6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...