AutoMartin Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Skal prøvemontere uoriginale frontlykter m/ angeleyes på min 318i og vil da gjerne beholde ledningssettet som som går fra den runde kontakten og til pærene inni lykta. Men hvordan demonterer jeg reflektoren i lykta? Har fått av glasset, men skjønner ikke helt hvordan jeg kommer videre? Noen som kjenner til dette? Det er elektrisk regulering på lykta. Hjelp mottas med stoor takk
AutoMartin Skrevet April 28, 2010 Forfatter Skrevet April 28, 2010 noen? fint om jeg kom noen vei ikveld......
shapa Skrevet April 28, 2010 Skrevet April 28, 2010 Må bare beklage at jeg låner tråden litt, men åssen fikk du av glasset? mitt sitter som bare det ( har jo selfølgleig løsna klipsene)?
AutoMartin Skrevet April 28, 2010 Forfatter Skrevet April 28, 2010 Du misforstår kanskje, jeg har ikke fått av selve glasset som sitter fremst med de metallklipsene siden jeg ikke trenger det, men hele satsen med fremste glass og de 2 glassene til reflektorene, som kun sitter med plastklips til baklokket m/ reflektorene i. Men jeg tror det kan være en ide for deg å prøve med litt varme for å løsne det fremste glasset. Det er "limt" med en slags silikonlignende masse som nok sitter godt og blir hard med tiden. Prøv f.eks varmepistol forsiktig til du kjenner at denne massén løsner opp litt og kanskje limingen også gir etter. Ser at noen anbefaler å legge lykta i stekeovnen på 100 grader i 10-15 min for så å dra glasset rett av. Går det ikke første gangen så gjentar du "bakingen". Jeg ser ikke noe i veien for at det skal funke siden lyktene ihvertfall tåler varme! Ellers må du kanskje også skjære med skarp kniv/skalpell og ta det litt etter litt. Har ikke gjort dette selv, men vet at burde gå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå