Gå til innhold

ABS lampe over 20km/t - påvirker denne delen? [BILDE]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har byttet dekk som jeg kjpe ifra USA og var dum og monterte med boltene som fulgte med som var for lange. Prøvde å rygge ut av garasjen da det kom fæle metalllyder og bilen stoppet helt opp. Da gikk biltene for langt inn i rev i noe metallgreier som jeg etterhvert klarte å røske ut. Vet ikke helt om det var hjullager eller noe sånt. Men etter dette skjedde og jeg fikk ut metallklumpen så begynner ABS lampen å lyse med hastigheter over 20km/t. Jeg har nylig byttet sensor på akuratt samme side.

Skummet igjennom på nettet at kanskje den delen jeg røsket ut hadde en metallstripe som hadde en forbindelse med ABS føleleren men vet ikke om dette er riktig. Må få fikset dette før jeg sender den inn på etterkontroll (som skulle vært i februar :D)

Tror det er en forvridd del Nr. 2 som jeg klarte å røste ut gjennom en sprek fordi bremseskiven og calipperen sitter så jævlig hardt.

11869.gif

Setter pris på alt av svar :)

Mvh

Magnus

Skrevet

Skal du ha klart å ødelegge abs-føleren må boltene gått rett gjennom bremseskoene til håndbrems pluss hjullager! Jeg tror du har revet opp noe i forbindelse med håndbremsesko og monteringsdeler til disse bremseskoene. Litt dårlig bilde du har der, siden det ikke viser hjullager, håndbrems og nav. Litt rart bilde egentlig, da det vel egentlig bare viser bremseskjold og bremseskiver, en ventilert og en solid(uventilert). Eller er jeg helt på jordet her? Det er E36 det er snakk om?

• 3 weeks later...
Skrevet

Hei,

Beklager for sent svar det er uhøflig av meg når du har tatt deg bryet med å svare. Russetiden tar utrolig mye av tiden om dagen :P

Ja det er en E36 94'. Nå har jeg også fått tatt bilde av delen jeg dro ut. Det er etter at jeg brukte for lange bolter til dekkene også drog ut denne delen av ABS lampen lyser i over 20 km/t.

Bilde jeg la inn i første post vet jeg ingenting om. jeg prøvde bare å finne ut hva denne delen jeg har dratt ut er for noe, klarte å røske den ut bakenfor bremseskiven uten å fjerne noe som helst.

6wn6og7sjnaiove39rim.jpg

orz9d6lm6ifegw650fq6.jpg

Mvh

Magnus

Skrevet

Er det da flensen som har noe med at ABS lampen slår til?

Har planer om å få av skiven så fort jeg får av bolten som er rundet av, må nok sette den på verksted en gang jeg har tid :P

mvh

Magnus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...