Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Rart det begynner å riste voldsomt plutselig. Kan det vare noe stag i understellet som er løst?

Har tenkt tanken, men fikk ikke sjekket alt med en liten moped av en jekk. Må på bukk å sjekke en dag den er ledig.

Bremser som henger på kan fort bli sånn.

Bremsene henger ikke.

Skrevet
Blir et av forhjulene varme etter kjøring?

hmm.. nei, ikke som jeg har lagt merke til?

Hvordan det?

Skrevet
Han tenkte nok at bremsen kan henge på.., og dermed blir bremseskive/spindel/hjul varmt..

Men det har jeg jo svart på :) bremsene henger ikke :)

Skrevet

Jeg går ut fra at luttrykket i dekkene er korekt og at det ikke sitter noe mellom felg og nav ved montering av felgene, (flere felger har løse ringer som kan sitte igjenn på navet).

Kontroler nedre opphengskule for slark ved og rikke hjulet frem og tilbake mens du holder hendene i pos kl 6 og 12, kula sitter i en gummi foring, så ikke bruk for mye kraft for da flekser foringen.

Det kan jo og være slark i ytre og "indre" styrekuler ut fra tanstanga, og sjekk kula som holder bærearmen til rammevangen samt den store gummiforingen i bakkant av bærearmen, det finnes 2 typer av denne orginalt en på 60mm og en på 66mm.

Noen dekk kan bli midlertidlig urunde pga feilaktig lagring og få et flatt punkt på rullebanen, men dette pleier å bedre seg etter at dekket har oppnått normal driftstempratur.

Virker litt merkelig at den rister også på vinter hjula når du byttet til bake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...