AutoMartin Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 Er det lov å kjøre med forskjellige merker på senkefjærer foran og bak? Er TUV papirer på begge settene. Grunnen er at jeg hadde HR 40/15 senk og ville ha mer senk og skaffet KW 60/40 fjærer. Etter å kun montert de nye bak, er bilen senket 40/40 og det ser greit ut sånn, syns jeg Noen som kan si meg om dette er lovlig?
kje Skrevet April 30, 2010 Skrevet April 30, 2010 Så vidt mæ bekjent har du ikke lov til å blande forskjellige senkesett dessverre. På godkjenning sjekker de nummerene på hver fjær og sammenligner med Tüv-papiret du har. Ett sett er godkjent montert samlet og ikke delvis mener æ. Æ ville uansett tatt en telefon til vegvesenet for å fått det bekreftet/avkreftet. Kom gjerne med tilbakemelding/rettelser=)
AutoMartin Skrevet April 30, 2010 Forfatter Skrevet April 30, 2010 Må jo innrømme at jeg har mine tvil ang. lovligheten på dette Det har jo ikke noen bakdeler som skulle gjort det farlig å kjøre med, som jeg kommer på. Men sånn er det med regler, ikke alltid sunn fornuft som gjelder Skal sjekke med BT etterhvert, kommer med tilbakemelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå