Fixfax Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 Noen som har forslag? skal helst ikke koste en månedslønn, skal brukes på hobby basis. mig med dekkgass eller flussfylt sveisetråd. noen som kansje har ideer på hvor jeg kan få ett skikkelig men brukt apparat til en ok penge?
Bonden Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 Hvis du skal kjøpe deg et brukt mig apparat hadde jeg valgt et Kemppi eller Migatronic apparat 150-180 amp. har selv et Kemppi mig 150 apparat jeg er meget fornøyd med ,samme type som på bildet.(dette koster vel ca 7500 nytt)
Sjøbuse Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 sveisetråd med flussmiddel kalles rørtråd og blir veldig varmt. helt unødvendig til hobby bruk.
Østgaard Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 Jeg har det største biltema apparatet, og ei 5l flaske med gass. Er strålende fornøgd med det
Sjøbuse Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 hva er pris på det da? og virker det bra? mye innstilliger? har bare prøvd skikkelige maskiner til mange tusen jeg. vi har bare seriøst utstyr på jobb se. og de koster langt mer enn en måneds lønn
Østgaard Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 hva er pris på det da? og virker det bra? mye innstilliger?har bare prøvd skikkelige maskiner til mange tusen jeg. vi har bare seriøst utstyr på jobb se. og de koster langt mer enn en måneds lønn Tror jeg ga ca 4000 for mitt for 2 år siden. Tror det er et 180A. Ligner litt på dette: http://biltema.no/no/Verktoy/Sveising-o ... s-Mig-160/ Synst det virker bra ja, har sveist mye både tynnplate og tykkere greier. Veldig lett å sveise med egentlig. Har sveisa mye med kempi 320 selv. Som er et bra apparat. Men syst fortsatt biltema apparatet funker fint hjemme
Sjøbuse Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 ok. har vurdert å skaffe meg maskin selv. men har alt tilgjengeli på jobb. så trenger egentlig ikke hehe. også bruker jeg stort sett bare TIG.
Østgaard Skrevet Mai 1, 2010 Skrevet Mai 1, 2010 hvor får man kjøpt gass eventuelt da? Jeg kjøpte på TESS. Som selger aga. Men hvet ikke hvem som selger gass der du bor
Bæng Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 Jeg bruker Kempomat 2500 som er bestselgeren til kemppi du kan sveise både mig og mag med det. Mag sveiser du med aktivgass for eks. mison18 det bruker du på vanlig stål. Mig sveising er med inaktivgass for eks. argon da kan du sveise rustfritt stål. Du må nok gi rundt 15000kr for det vis jeg ikke husker helt feil men da har du ett jævla bra sveiseapparat. Jeg ville ikke brukt rørtråd på bilsveising, jeg bruker 0,8mm massivtråd og mison18 dekkgass Det kan du få kjøpt på TESS, Dekkgass må du leie husker ikke pris på det. Jeg har også god erfaring med Fronius som er sinnsykt bra.
Fixfax Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Skrevet Mai 2, 2010 er det dumt og kjøpe et kemppi minarc 140 altså under 150, er jo veldig hendige apparater
e30 tic Skrevet Mai 2, 2010 Skrevet Mai 2, 2010 Hvis du skal kjøpe deg et brukt mig apparat hadde jeg valgt et Kemppi eller Migatronic apparat 150-180 amp. har selv et Kemppi mig 150 apparat jeg er meget fornøyd med ,samme type som på bildet.(dette koster vel ca 7500 nytt) Jeg har vert heldig å få låne et som dette bare en større mod som heter 180, det takler alu også! så har det digital skjerm for vising av strøm osv. mener TESS hadde kampanje på disse for under 10000.- med alt du behøvde. sinnsykt gode å sveise med og Kemppi er generelt bra apperater som tåler all mulig juling dem får her på jobb spesielt. Styr unna biltema/jula jalla til halve prisen.
winchester Skrevet Mai 3, 2010 Skrevet Mai 3, 2010 Hvis du skal kjøpe deg et brukt mig apparat hadde jeg valgt et Kemppi eller Migatronic apparat 150-180 amp. har selv et Kemppi mig 150 apparat jeg er meget fornøyd med ,samme type som på bildet.(dette koster vel ca 7500 nytt) Har akkurat samme apparatet selv, fungerer utmerket til hobbybruk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå