Gå til innhold

Hvordan koble seg utenom park på AT gir. ombygd til manuell

hardrocxsludge
 Share

Anbefalte innlegg

Har bygd om bilen min fra 325 automat til 328 manuell !

har handlet inn alle deler jeg trenger for å komme utenom EWS på m52 b28 motoren .

men er fortsatt dødt !

fikk tips om at jeg er nødt til å jumpe over en kontakt på kontakstykket til automatgirspaken .

det er ikke noe problem !

Men hovedsaken er jo at det er 7 ledninger, så vil ikke prøve meg fram i tilfelle jeg kjører strøm imot jord .

Er jo en god del som har gjort dette her på forumet regner jeg med .

Hvilket ledninger er det som må kobles utenom`kontaktstykke ?

Takk for svar :) .

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorommet er nylakkert, men har skrapt av lakken på alle jordingspungter før jeg skrudde på kabelen !

har funnet ut av det før idag som noen nevner over her ; startsperrefunksjonen til automatkassa . for bilen er nemlig bygd om til manuell !

Så takk for alle forslag gutter, er på vei ut til verkstedet nå for å prøve så får jeg krysse fingre ! så lar jeg denne tråden ligge litt på vent i tilfelle :) .

Men takk i alle fall !

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bare å jorde brun kabel som før gikk på switchen for å fortelle at bilen er i park. Siden den ikke har jord nå, så tror hjernen at bilen står i gir og tillater derfor ikke start. Du må også koble opp ryggelysbryter hvis du ikke har gjort det, ellers skal det meste være bolt-on..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bare å jorde brun kabel som før gikk på switchen for å fortelle at bilen er i park. Siden den ikke har jord nå, så tror hjernen at bilen står i gir og tillater derfor ikke start. Du må også koble opp ryggelysbryter hvis du ikke har gjort det, ellers skal det meste være bolt-on..

Fine greier gunnar !

har ikke koblet ryggelysbryter, men tenker bare for å få start i første omgang :) .

Så får vi se om det skjer noe i efta .

bilen har ikke gått siden jeg kjøpte den så hadde vært deilig med fyr idag :D

Takk så mye !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...