Julianv Skrevet Mai 3, 2010 Skrevet Mai 3, 2010 Hei! Bare av ren nyskjerrighet lurer jeg på hva som kan gjøres med bmwen for å gjøre den litt raskere? Tenker da ikke turbo/kompressor osv, heller ikke motorbytte for de som mener det er best Skjønner den, men orker ikke alt styret med godkjenning osv. Tenker da at det jeg kanskje får mest 0-100 forbedring ut av er nok ny diff? Vektforminsking? Noen tips til hva som veier litt og kan fjernes? Evt trimkam, chip og cold-air intake? Dette er bare teoretisk enda, men hadde vært gøy med litt skikkelig N/A tuning Håper noen kan komme med litt realistiske ting her! PS: ingen vits i å svare her vis du bare skal si at det ikke er vits, at det er for dyrt i forhold til turbo osv, da jeg er fullt klar over dette
jensemann23 Skrevet Mai 3, 2010 Skrevet Mai 3, 2010 aluminiumsdører, mindre felger, trimkam, strakrør.
Julianv Skrevet Mai 3, 2010 Forfatter Skrevet Mai 3, 2010 Tenkte i grunn at den skulle være brukbar som bil, men hva er det som er mye vekt i en e30 utenom seter da? Har alu-bærearmer osv noe for seg? Tenker at mye slikt smått må jo kunne utgjøre en merkbar effekt? Er alltids artig å se hva som kan gjøres for å få bilen raskere.
Julianv Skrevet Mai 3, 2010 Forfatter Skrevet Mai 3, 2010 Har trimkam mye å si? feks sammen med chip og annen bensintrykkregulator o.l.? Er rakarør med potte bakerst. ikke kat. Kjører på 15" og merker at den er drastisk tregere med 15 enn de standarde 14. Så kanskje det blir noe lett-felger snart da, ala superleggera?
ehrnst Skrevet Mai 3, 2010 Skrevet Mai 3, 2010 jeg kan nesten garantere deg at bilen går dårligere med strak eksos. Det skal være motstand i en sugemotor
Julianv Skrevet Mai 3, 2010 Forfatter Skrevet Mai 3, 2010 Er ikke jeg som har gjort det, skulle gjerne hatt orginal eller supersprint eller noe jeg, men alt for mye styr når eksosen mest sannsynlig er sveist i manifold
AutoMartin Skrevet Mai 3, 2010 Skrevet Mai 3, 2010 Har hørt noen si at man kan på M40B18 montere topp og innsprøytning fra is-motoren, M43B18?, og dermed få noen hk mer. Men vet ikke om dette stemmer. Dette er E36 da, men er vel samme motor....
Julianv Skrevet Mai 4, 2010 Forfatter Skrevet Mai 4, 2010 Hmm jeg trodde at det var helt forskjellige motorer, og at det dermed ikke passet over.. :S men har i første omgang tenkt å bytte kam og ventilløftere for å hente tilbake de 70 forsvunne ponniene Tikker som et uvær og drar heller dårlig over 4000, så tipper kammen er på vei til å dø for meg helt Reservehjul blir kastet ut, samt mye dritt som ligger baki bilen, så får vi se hva mer jeg gidder. Tenkte det kunne være gøy å se hvor mye det er å hente på å fjerne interiør en dag Er nok noen kilo med seter osv
jensemann23 Skrevet Mai 4, 2010 Skrevet Mai 4, 2010 går ikke an å bytte over topp fra IS, da må du ordne kjededrev på veiva også, tror det blir veldig mye vanskeligere enn å bytte hele motoren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå