Gå til innhold

HJELP!! E36 Cabriolet problem... =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med taket på bilen min som er en -96 320 cab med såkalt "semi-auto" tak. Altså, manuell lås foran, deretter skal resten gå ved å trykke på en knapp.

Problemet oppstår når jeg har løsnet låsen framme og dyttet taket litt opp og skal kjøre bak taket elektrisk.

Jeg trykker ned knappen og vinduene går ned støtvis. Altså, de går ned noen cm, så stopper de. Dette gjentar seg til de er helt nede.

Nå løfter bakerste del av taket (vindudelen) seg opp 90 grader, som normalt.

Videre begynner cab-lokket å åpne seg på samme måte som vinduene, støtvis. Det løfter seg 10cm, så stopper det. Slik starter og stopper lokket til det er helt åpent.

Nå skal hele taket bli ført bakover og ned i oppbevaringsrommet, men det skjer ikke. Det skjer ingenting mer.

...........................................

Jeg har foreløpig prøvd å løse ut motorene med hendelen under baksetet og tatt av taket, koblet de inn igjen og "resatt" styringsmodulen ved å holde inne cab-knappen når jeg skrur på tenninga.

Når jeg gjør dette, er det eneste som skjer at lokket lukker seg slik det skal og begynner å åpne seg støtvis til det er helt åpent. Taket kjøres ikke på igjen slik det skal når man kjører denne resettingsprosedyren.

Motoren som drar av og på selve taket slår jo inn og løfter opp bakerste del av taket når jeg prøver å ta av taket så den er det jo liv i...

Har søkt masse på nett men ikke funnet noen løsning på akkurat dette problemet.

Lurer på om det kan være styringsmodulen...?

Noen som har vært borti lignende?

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...