Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og monterer dump ventil på min E46 320D.

Men det funka ikke helt som det skulle.. dump ventilen var åpen hele tiden, selv når motoren gikk på tomgang.

Jeg tror det er noe feil med det elektriske til dumpen.

Fordi jeg måtte koble på en ledning til gass pedalen, Men det gikk 5 eller 6 ledninger til den, og jeg visste ikke hvem jeg skulle koble meg på, noen som vet hvem farge det er på den kabelen til gass pedalen som jeg må koble meg på? grunnen til at jeg må koble meg til er at den skal registrere når jeg slipper gassen.

På forhånd takk!

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

du vet det ikke er noen effekt?

Du må ha en form for pumpe til trykk, og en bryter på pedalen

Skrevet

hvis du skal ha dumpventil for at du synes det er stilig med sån ptsssj-lyd kan du bestille deg et slikt kit med høytaler og sånn bryter du kobler til klutsjen :)

Skrevet

jeg har jo kjøpt kit, så da er det en jeg må koble til pedal sensoren. Spørsmålet mitt var om noen visste hvilken ledning jeg skulle koble meg på?

Skrevet

Er dette kit'et beregnet på nøyaktig denne motoren? Hvis det ikke er beregnet på akkurat denne motoren tror jeg du kan få problemer med feilkoder i forbindelse med LMM, men er absolutt ikke sikkert pga det er diesel og de er ikke så nøye på afr'en.

En dumpventil blir vanligvis hjulpet til å være lukket av trykket i manifolden, men ettersom din sikkert ikke er koplet til innsuget siden det aldri er "vakum" der pga ingen gassspjeld vil jeg tro du har helt rett i at du ikke har koplet ledningene riktig, hvordan du skal kople de aner jeg ikke, men burde jo stå i bruksanvisning. Lykke til med oljete dieseldump, artig! :)

Hvor kjøpte du kit'et? Link?

Skrevet

jo takk :) Er ikke bare og bare denna dumpen :/ Noen sier jeg må koble den på vakum pumpa.. hvor sitter den? :/

kjøpte den her: http://www.motorviagra.no/index.php?pag ... t&Itemid=1

tilbud til 750kr for diesel pump ventil :D det er drit billig :) driver og leiter litt rundt etter om noen har noen bilder av åssen dem har koblet det til. Så har jeg noe og se etter. Siden det ikke er så mange som har de tmontert som vet åssen det egentelig skal sitte.

det som kan være feil er at jeg har koblet vakum slangen feil, eller så er det at jeg har koblet meg på feil ledning inn til pedal sensoren.. Noen som vet åssen dette skal sitte?:)

Skrevet
jo takk :) Er ikke bare og bare denna dumpen :/ Noen sier jeg må koble den på vakum pumpa.. hvor sitter den? :/

kjøpte den her: http://www.motorviagra.no/index.php?pag ... t&Itemid=1

tilbud til 750kr for diesel pump ventil :D det er drit billig :) driver og leiter litt rundt etter om noen har noen bilder av åssen dem har koblet det til. Så har jeg noe og se etter. Siden det ikke er så mange som har de tmontert som vet åssen det egentelig skal sitte.

det som kan være feil er at jeg har koblet vakum slangen feil, eller så er det at jeg har koblet meg på feil ledning inn til pedal sensoren.. Noen som vet åssen dette skal sitte?:)

Jeg selv har ikke koblet opp en slik ennå, men skal det om ikke så lenge på en MB Vito diesel :)

Hvis dumpen din står åpen hele tiden betyr det at den har vakum når den ikke skal ha dette.

Vakum kan man hente fra bremsekraftforsterkeren på diesel biler.

Det du snakker om med ledningene, hvem du skal koble deg på har jeg ikke noe svar på ennå. Må finne ut hvem av disse ledningene som får signal når du slipper gassen, er ganske sikker på at det er den ledningen du skal koble deg på. Da skal igjen dumpen åpne.

Men fulgte jo med en grei bruksannvisning? Har bare sett fort på dette, men så rimelig enkelt ut.

Skal si i fra når jeg har koblet opp en slik, hvis du ikke har funnet det ut til da :)

PS. Den ledningen du skal koble deg på skal ha 0 volt når gasspedalen er urørt/tomgang. Så skal den gi alt fra 2-5 volt etter som hvor mye du trykker på gassen

Skrevet

takk for det motorviagra:) Det hjalp meg mye :) jeg tok ikke vakum fra bremsekraft forsterkeren, men da skal jeg gjøre det:) var litt usikker på hvordan jeg skulle måle det angående den ledningen til gassen, men da tror jeg at jeg skal få det til:) koblings skjemaet var veldig lettvindt og greit og forstå, var bare det hvor jge skulle ta vakum og hvor på gassen jeg skulle koble den til :)

Gir nærmere besked på hvordan det gikk, så kan jeg eventuelt ta bilde av åssen jeg har gjort det!

Skrevet
kan man ta vakum fra bremsekraftforsterker slik at man slipper å bruke dette elektroniske dumpventil settet??:)

Du må jo ha noe som styrer når dumpen skal ha vakum, så svaret er nei.

Kjører du vakum fra bkf står ventilen åpen, og da vill du ikke få mye ladetrykk

Skrevet
jo takk :) Er ikke bare og bare denna dumpen :/ Noen sier jeg må koble den på vakum pumpa.. hvor sitter den? :/

kjøpte den her: http://www.motorviagra.no/index.php?pag ... t&Itemid=1

tilbud til 750kr for diesel pump ventil :D det er drit billig :) driver og leiter litt rundt etter om noen har noen bilder av åssen dem har koblet det til. Så har jeg noe og se etter. Siden det ikke er så mange som har de tmontert som vet åssen det egentelig skal sitte.

det som kan være feil er at jeg har koblet vakum slangen feil, eller så er det at jeg har koblet meg på feil ledning inn til pedal sensoren.. Noen som vet åssen dette skal sitte?:)

Jeg selv har ikke koblet opp en slik ennå, men skal det om ikke så lenge på en MB Vito diesel :)

Hvis dumpen din står åpen hele tiden betyr det at den har vakum når den ikke skal ha dette.

Vakum kan man hente fra bremsekraftforsterkeren på diesel biler.

Det du snakker om med ledningene, hvem du skal koble deg på har jeg ikke noe svar på ennå. Må finne ut hvem av disse ledningene som får signal når du slipper gassen, er ganske sikker på at det er den ledningen du skal koble deg på. Da skal igjen dumpen åpne.

Men fulgte jo med en grei bruksannvisning? Har bare sett fort på dette, men så rimelig enkelt ut.

Skal si i fra når jeg har koblet opp en slik, hvis du ikke har funnet det ut til da :)

PS. Den ledningen du skal koble deg på skal ha 0 volt når gasspedalen er urørt/tomgang. Så skal den gi alt fra 2-5 volt etter som hvor mye du trykker på gassen

Så man skal ha vakum kopla til slik at en elektrisk solenoid åpner for vakumet og åpner ventilen når gassen slippes? På disse er det jo vakumpumpe som gjør at man har vakum i bkf hele tiden så er jo samme om man kopler seg på bkf eller annet sted på vakumslangen fra vukumpumpa.

Håper styringa er smart på disse og lukker ventilen kjapt etter åpning hvis ikke vil det høres veldig dumt ut uten gassspjeld! Håper også den er chippet så det er en del trykk som skal ut her ;)

Trådstarter:

l8dirkrvlo6gjpikvhm4_thumb.gif

Her ser du Vakumpumpa er montert i framkant av toppen på eksoskammen. Det er også flere vakumtotter på slangen som går bort til bkf hvor du kan kople deg inn :)

Skrevet

bilen er chipet;) og det ble bra:) fikk det til å fungere nå:)

den ledningen til Gass sensoren skulle man koble seg på den HVITE kabelen som gikk til kontakten :)

Så nå dumper det som bare det:) var veldig bra løsning med den elektronikken, Høres nesten like bra ut som på bensinbiler:)

takk for all hjelp :)

Skrevet

Bra valg;) dumpen lagde litt lite lyd, Men det er bare å kjøpe litt større dump, kan sette på vanlig dump etter man har fått på diesel kitet, Men størrelsen på dumpen er jo bare smak og behag:)

Alt var med på kitet:) eneste jeg måtte kjøpe var bare en 10cm lang slange fra dumpen til innsugsslangen og en liten ekstra vakum slange:) du må også ha no skjøter til å få koblet det elektriske, og da er det bare å Poffe og kjøre etterpå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...