Tiller Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Jeg har en sen 1996 BMW 318ia som har litt problemer med temperaturen. Temp måleren driver å tuller litt. Når jeg starter bilen stiger den litt på det blå nivået før den detter sakte ned på bunn av det blå nivået. Så etter litt kjøring kan den stige med javnt raskt sig opp til normal nivået midt på. Om jeg da skrur av bilen litt og starter den igjen så starter samme regla om igjen. Om jeg ikke har skrudd av bilen så lenge så holder måleren seg på midten. Det har også hendt at den har siget ned fra normal temp til bunden av det blå nivået under kjøring. Det rare er at jeg har god varme i varmeapparatet uansett hva måleren sier. Og det er rikelig med kjølevæske. Temp måleren har aldri gått over normaltemp på midten. Motorkode M43
Tiller Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 Noen som vet hvor føleren til tempmåleren i dashen sitter?
Tiller Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 Lot bilen stå litt på tomgang her i går. Temp måleren viste kald, men kjølevifta slo inn etter at bilen hadde stått på tomgang en stund. Skjønner ikke helt greia jeg altså. På lengre kjøreturer så kan tempmåleren være stabil på normal temp, det har jeg funnet ut av. Ingen her som har vært borti liknende??
peren Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Har nesten samme problem med min E36. Når den starter med kald motor, går temperaturen opp på normal driftstemp, før den plutselig faller ned mot kald og kommer aldri opp igjen. Likevel er det rikelig med varme fra varmeapparatet. Det lukter ofte varm motor når jeg stopper. Dersom den får en liten pause på en halvtime eller så, så har den normal driftstemp hele tiden etterpå og oppfører seg normalt. Har byttet termostat og luftet etter alle kunstens regler, men ingenting ser ut til å løse problemet.
Tiller Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Skrevet Februar 5, 2011 Jeg fant løsningen på mitt problem. Og nå er den fin igjen. Det er en sensor som sitter under innsuget som gir signal til temperaturmåleren. Bytta den og nå virker den igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå