marton__ Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Heisann.. Jeg har en 320 e 36 som er vanskelig å få starta. det begynte med at bensinpumpen røyk, så skifta jeg den. etter en ukes tid så begynte den å jukse noe veldig og stoppet til slutt. Da tok jeg av luftmengdemåleren og da gjikk den veldig fint så jeg regnet med at det var den. Så etter noen dager så skjedde det igjenn. etter en stund så starter den men når den begynder og bli varm så jukser den noe veldig og rister, akkoratt som den bare går på 2 sylindre. Så hadde jeg den på diagsnoe og der var det lmm som kom opp som feillkode, fikk tak i en ny og akkoratt det samme problemet etter på også.. Noen som har noen tanker om hva dette kan være ? er drita lei av att bilen står hehe.. Takk.
Trollet_ Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 høres jo ut som et tenningrelatert problem... lenge siden pluggskifte? sjekka fordeler, pluggledninger coil osv? Coilen kan bli "sliten" etter lang tid i tjeneste og ikke gi ut fullt den spenninga pluggene skal ha... hadde nettop samme problemet på arbeidsbilen caddy 1.4i og da var coilen syndebukken.
marton__ Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 Ja det kan jo være det, men jeg synes det var merkelig når det var LMM'en som kom opp på diagnose apparatet.. Og når du drar ut stikket til lmm'en så skal jo motoren forstatt gå.. Men det virker merkelig at det er når den begynder og bli varm den streiker.. ikke vet jeg.. :/
Trollet_ Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 koppertråden i coilen for høyere motstand når den blir varm, spenninga går ned og gnisten blir mindre og bensinen tenner dårligere... dette som var problemet på min... prøvd diagnose etter du skifta lmm?
marton__ Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 Nei jeg har ikke det.. Men den går jo fint når det er kald.. kan det være coilene da? De gir vell samme spenning hele tiden ?
Trollet_ Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 koppertråden i coilen for høyere motstand når den blir varm, spenninga går ned og gnisten blir mindre og bensinen tenner dårligere... dette som var problemet på min... prøvd diagnose etter du skifta lmm? alt blir varmere når du kjører strøm igjennom det... hvis du kjenner noen som har samme motoren er det vel kjappt og teste med en annen coil...
Kristian H. Foss Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 At LMM slo ut som feilkode, kan fort være at du har startet bilen uten kontakten på.
marton__ Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 Ja jeg kan jo prøve med andre coiler.. Diagnose testen var på vekrsted så jeg regner ikke med at de var så dumme å hadde kontakten ute hehe..
Kristian H. Foss Skrevet Mai 5, 2010 Skrevet Mai 5, 2010 Nei, selvfølgelig ikke. Men om du tidligere har tatt av kontakten og slår på tenning/motor så vil det lagres en feilkode på LMM som kommer frem når de tar en diagnose på verksted, det skjer iallefall på de bilene jeg har vært borte i.
marton__ Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Skrevet Mai 5, 2010 Okei, ja da kan det være det.. Men jeg tenkte jeg kunne ta en diagnose på selve lmm.. Når den ikke står i bilen. Men takk skal du ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå