AutoMartin Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Skal til å skifte oljen på differensialen på min E36 318i, siden den bilen støyer en del fra bakvognen. Har prøvd å bytte hjullager men forsatt ulyd Noen som kan si meg om dette er enkel jobb? Tenker da på tapping og fylling. Er det tappeskrue i bunnen, eller må jeg pumpe ut gammel olje og pumpe på ny olje med en slags pumpe? Har, som dere sikkert skjønner, ikke lagt meg ned for å kikke under der ennå Og hva slags olje er bra å bruke? Må vel være en slags girolje?
JonasD Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Skal være en tappeskrue på diffen, sjekk om spon renner ut med oljen eller sitter på tappeskruen. Skru igjen og åpne påfyllingsskruen og fyll på.. Anbefalt olje er Castrol Saf-Xj. Fåes på Koed.
Hauso Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 husk å skru opp påfyllingssrkua først. i tilfelle den ikke går opp, er det kjipt å ha tømt olja først:) Det er en lett jobb, gjort på 10 min. Olje fåes på mekonomen bland annet, og koster ca 100 spenn. mener du trenger akkurat 1 liter.
AutoMartin Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 Da er oljen skiftet, men forsatt ulyd fra bakvognen. Har skiftet hjullagerene og oljen i diffen nå. Det var heller ikke noe jernspon i oljen/skruen. Kan jo nevne at jeg har fjernet noe av "interiøret" i bagasjerommet, de to "teppene" som dekker innerskjermene på hver side og trekket som sitter bak setet, på innsiden av bagasjerommet. Kan dette ha så mye å si på støyen? Er jo litt tykke de "teppene" til innerskjermene. Virker disse godt isolerende på lyden? Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå