Aasen90 Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 eg skal prøve å lakke nåken augebryn sjølv, det er abs plast det eg lurte på var om det er nødvendi å bruke plast grunning først? eller om det er greit nok med berre å pusse ned å lakke? Takker for svar
kje Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Nå er ikke æ lakkerer, men ville nok sjøl brukt plastgrunning for å få en god base og sikre god heft til lakken.
kvammis Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Går stort sett helt fint uten, bare ikke puss med grovt papir.. Bruk helst bare en ulleduk e.l
bmw520 Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 d viktige er at d er helt rent,og ikke noen form av silikon rester
AutoMartin Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Jeg ville brukt grunning, men "plastgrunning" er vel ikke nødvendig. Er ikke så "inne" i det kanskje, men jeg bruker vanlig grunning. Dette er både for å få best mulig heft og for å få fargen på lakken oppå til å bli klar og fin. Å lakke f.eks lyse farger oppå svart plast er ikke så bra siden fargen over blir mørkere pga. det svarte under. Puss over med fint papir(200-500) når grunning er skikkelig tørr og lakker så fargen du skal ha.
bmw520 Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 plastgrunning er for bedre heft, da vanlig grunning kan ha problemer med å sette seg på plastikken, er d som er vitsen med plastgrunning. Å pusse med så grovt som 200 er nå litt dumt, da du merkbart ser riper, finere papir= penere resultat og d sier seg vel selv
DJ RS2 Matrix Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 vil nok anbefale å bruke grunning før du lakkerer, før du legger på grunninga så bør du pusse lett over med 600 papir. gjerne puss lettover med 600 papir når du ha lagt på eit par strøk og så legger du på eit siste strøk etter pussing, er mindre sjangs for å ende opp med appelsin hud eller ru lakk
Hauso Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Puss først med 600/800 våtslip. Så har du på en par lag med grunning. Bruk akrylgrunning og lakk, da dette sitter fint på plast. Vask godt med silikonfjerner før du legger på grunninga. du kan også matte ned grunninga med 800 papir, for så å legge på lakk, og evt klarlakk om du har metallic lakk:) Husk å legge flere tynne lag, og ikke få tjukke. Da renner det bare og ser jævlig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå