hansmartin Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 setter sammen en 325 og lurer på om en 1.5mm stål pakning holder for turbo bygg?
hansmartin Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 bygger opp en m50b25 motor! skal ha t04 turbo og intercooler nye dyser 315 til og starte med før jeg setter på sprut! steg 3 clutch 420hk , skal bare kjære på rundt o.8 kg trykk tenker jeg så lurer på om det holder med en sånn pakning! må jo frese ned stemplene regner jeg med!
MotorViagra Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 bygger opp en m50b25 motor! skal ha t04 turbo og intercooler nye dyser 315 til og starte med før jeg setter på sprut! steg 3 clutch 420hk , skal bare kjære på rundt o.8 kg trykk tenker jeg så lurer på om det holder med en sånn pakning! må jo frese ned stemplene regner jeg med! Mener std tykkelse på org pakning er 1.7mm Er ikke helt sikker men trur. Så skal du først bruke MLS (stål pakning) hadde jeg gått for 3.5mm med en gang i steden for å ta stemplene. Gjør samme nytta. 1.5mm er vel litt tynt Husk å bruk ARP bolter hvis du skal bruke MLS
hansmartin Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 så hvis jeg går for 3.5 mm så slipper jeg frese stemplene for og få litt ekstra lav komp?
camxer Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Helt korrekt, men det er ikke alltid like lett aa faa en mlspakning tett.
hansmartin Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 hvis jeg freser stemplene! kan jeg da bruke org pakning hvis den r lettere og få tett?=)
MotorViagra Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 hvis jeg freser stemplene! kan jeg da bruke org pakning hvis den r lettere og få tett?=) Kan bruke orginal pakning ja, men den vil nok ryke med tiden om du ikke o.ringer blokka. Men har selv kjørt den del med orginal pakning holder som regel fint opp til 0.8-1 bar så lenge du ikke har tenningsbank og dårlig blanding
hansmartin Skrevet Mai 8, 2010 Forfatter Skrevet Mai 8, 2010 litt nube kanskje men hva er o ringe blokken?
MotorViagra Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 litt nube kanskje men hva er o ringe blokken? I korte trekk er det å frese et spor rundt hver syl på blokka. Som man legger nedi en tråd med litt oppstikk som igjen presser på orginal pakningen slik at den ikke blåser ut.. En knall løsning opp til 2-2.3 bar
hansmartin Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 hvem gjør dette ? og vet du en ca pris på jobben?
MotorViagra Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 hvem gjør dette ? og vet du en ca pris på jobben? Vi gjør.. 1800kr tar vi for en 6 syl blokk
hansmartin Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 og da slipper jeg senke kompen? burde jeg frese inn o ring selv om jeg går for mls?
MotorViagra Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 og da slipper jeg senke kompen? burde jeg frese inn o ring selv om jeg går for mls? MLS og o.ringe fungerer dårlig sammen. Klarer fint 350-400 hk på orginal motor, med datasprut. Er ikke noe fasit svar på om du burde ta stemplene.
hansmartin Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 burde jeg bruke arp med orginal pakning? er det sånn at arp ikke strekker seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå