Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bygger opp en m50b25 motor! skal ha t04 turbo og intercooler nye dyser 315 til og starte med før jeg setter på sprut! steg 3 clutch 420hk , skal bare kjære på rundt o.8 kg trykk tenker jeg så lurer på om det holder med en sånn pakning! må jo frese ned stemplene regner jeg med!

Skrevet
bygger opp en m50b25 motor! skal ha t04 turbo og intercooler nye dyser 315 til og starte med før jeg setter på sprut! steg 3 clutch 420hk , skal bare kjære på rundt o.8 kg trykk tenker jeg så lurer på om det holder med en sånn pakning! må jo frese ned stemplene regner jeg med!

Mener std tykkelse på org pakning er 1.7mm Er ikke helt sikker men trur.

Så skal du først bruke MLS (stål pakning) hadde jeg gått for 3.5mm med en gang i steden for å ta stemplene. Gjør samme nytta.

1.5mm er vel litt tynt :)

Husk å bruk ARP bolter hvis du skal bruke MLS

Skrevet
hvis jeg freser stemplene! kan jeg da bruke org pakning hvis den r lettere og få tett?=)

Kan bruke orginal pakning ja, men den vil nok ryke med tiden om du ikke o.ringer blokka.

Men har selv kjørt den del med orginal pakning holder som regel fint opp til 0.8-1 bar så lenge du ikke har tenningsbank og dårlig blanding

Skrevet
litt nube kanskje men hva er o ringe blokken?

I korte trekk er det å frese et spor rundt hver syl på blokka. Som man legger nedi en tråd med litt oppstikk som igjen presser på orginal pakningen slik at den ikke blåser ut.. En knall løsning opp til 2-2.3 bar

Skrevet
og da slipper jeg senke kompen? burde jeg frese inn o ring selv om jeg går for mls?

MLS og o.ringe fungerer dårlig sammen.

Klarer fint 350-400 hk på orginal motor, med datasprut.

Er ikke noe fasit svar på om du burde ta stemplene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...