espeng Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Hei. Noen som vet om det er mye jobb å bytte girkasse på E30, og ca hvor lang tid det tar? Det er snakk om en '85 323 sedan.
Kristian H. Foss Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Mye burde vel være gjort på et par timer, går fort litt tid.
espeng Skrevet Mai 8, 2010 Forfatter Skrevet Mai 8, 2010 Har hørt snakk om at mange foretrekker og skru ut motor og gir, pga noen av boltene kan være ekstremt vanskelig og komme til. Noen som vet om dette stemmer?
Kristian H. Foss Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Gikk greit å løsne alle boltene på min e36 med m50 men det er veldig trangt, det skulle vel være bedre plass på e30 tenker jeg. Men med lange forlengere og et vingleledd er et must. Meget unødvendig å skru ut motor spør du meg, men for all del, folk gjør ting forskjellig.
espeng Skrevet Mai 8, 2010 Forfatter Skrevet Mai 8, 2010 Jeg har selv byttet på E36 med M50. Det gikk egentlig ganske fint. Men på denne bilen er det ekstremt trangt, og boltene er torx. Og det gjør ting litt verre med tanke på tilgjengelig verktøy. Har fått løsnet de fleste, men sitter 2 bolter igjen. Har tenkt på å demontere innsuget, men er ikke så veldig sugen på dette med tanke på pakninger, da jeg ikke har nye liggende og bilen må bli ferdig så fort som mulig.
Kristian H. Foss Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Jeg har selv byttet på E36 med M50. Det gikk egentlig ganske fint.Men på denne bilen er det ekstremt trangt, og boltene er torx. Og det gjør ting litt verre med tanke på tilgjengelig verktøy. Har fått løsnet de fleste, men sitter 2 bolter igjen. Har tenkt på å demontere innsuget, men er ikke så veldig sugen på dette med tanke på pakninger, da jeg ikke har nye liggende og bilen må bli ferdig så fort som mulig. Hm, da blir det annerledes.. Tok feil om at e30 var lettere. Er det ikke mulig å komme til fra oversiden med skrallefast eller noe, bare for å få løsnet?
kvammis Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Er trangt ja, men ikke noe problem uten å verken demontere motor eller innsug Har du løsnet girkassefestene bak så du bare vinklet motoren bakover ?
espeng Skrevet Mai 8, 2010 Forfatter Skrevet Mai 8, 2010 Har løsnet girkassefestene bak ja, og fått vippet motor og gir litt bakover. Men 2 av torx boltene som sitter på toppen er et sant helvette og komme til alikevel. ;p
Kristian H. Foss Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Da er det vel bare å sprenge hånda opp så du får på plass pipa.
espeng Skrevet Mai 8, 2010 Forfatter Skrevet Mai 8, 2010 Endte opp med å løsne motorfestene, og løfte i framkant med en hjullaster. Haha. ;pp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå