Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dette snakk om m40 til m42 eller m43 til m42?

Jeg satte m42 318is hjerne på 518i m43 94mod fynka det.

.

m40 fynker ikke, er laget for fordeler og uten bankesensor om mer.

Skrevet

eg har byttet til en slik motor fra m40 til m42.

elnettet står jo helst på motoren. hjernen er plugget til elnettet. ett rundt stikk på førersiden som må skrus av.

eg har forresten en komplett m42 med elnett og kom effekteksos. om du treng deler.

Skrevet

har nettopp bygget om den 316i bilen som ble til 318is som ble til 320i. var ingen problemer uten om att stabstaget foran har anna utforming på grunn av lengre motor. ellers var alt bare å sette på plass. kjøp en kræsja 320 å plukk ut allt som du treng. det er det enklaste.

• 4 years later...
Skrevet

Blåser liv i denne tråden igjen. dette prosjektet har stått stille altfor lenge nå, har hatt veldig mye annet å holdt på med, så det har dsv blitt alt for lite tid til bimmer prosjekter.

kan jeg få godkjent den med is motoren? var innom på bmw å spurte men fikk høre at dette var nesten umulig å få til, måtte skifte ut hele ledningsnettet i bilen, samt tenningslåsen å dørlåsene faktisk 8-[  noen her som VET hva som er riktig ?

Skrevet

Hadde planer om dette en gang selv,og etter det jeg fant ut så måtte dette gjøres:

M42 motor med elnett og hjerne

Sveise om enden på eksosen,siden m40 har manifold og m42 har grenrør.

Bytte gasswiren pga annen innfestning.

Intrumentpanel for å få turteller til å vise riktig.

For å få dette godkjent måtte man bytte til skivebremser bak,men kanskje det er andre regler nå.

Står litt om det her:   http://bimmers.no/topic/639769-motorbytte-e36-318i-318is-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/

Skrevet

Hvordan er dette å få godkjent?

Kan bli konflikt med tillatt vekt til foraksel.. Seksern veier noe mer og det finnes patetiske regler for akkurat dette. 

Men, fatt mot! Noen får dette godkjennt! Da det absolutt ikke er lik bilpolicy rundt om i landet så kan det hende at du er heldig, det er vel 50/50 om det blir godkjennt eller ei.. 

Skrevet

Takker for svar:) bilen ble spesialbestilt med skivebremser rundt om ifra første eier i tyskland, han bestilte også med lsd diff som fortsatt er på bilen:) hvor å hvordan skal jeg gå frem mtp godkjenning med m42 is? motor som står orginalt i bilen er en m40.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...