BMW E36 coupe Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Hei Hvordan er det å bygge om en E36 91 mod 318i til en 318is? Jeg må bytte motor i min bmw, å har en god is motor liggende, kan jeg sette i den, eller vil det bli mye jobb?
TDV Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 plugg and play. må bytte gasswire. og eksosanlegg. eventuelt sveise om.
AutoMartin Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Hiver meg på her siden jeg går med samme tanke i hodet ang. min 318i Hva med ECU?
jorg1s1 Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 ECU må byttes, men el nett er jeg ikke sikker på. Noen som vet?
AutoMartin Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Litt forskjellige meninger her. Noen som VET hva de snakker om?
takaasen Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 er dette snakk om m40 til m42 eller m43 til m42? Jeg satte m42 318is hjerne på 518i m43 94mod fynka det. .m40 fynker ikke, er laget for fordeler og uten bankesensor om mer.
TDV Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 eg har byttet til en slik motor fra m40 til m42. elnettet står jo helst på motoren. hjernen er plugget til elnettet. ett rundt stikk på førersiden som må skrus av. eg har forresten en komplett m42 med elnett og kom effekteksos. om du treng deler.
TDV Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 har nettopp bygget om den 316i bilen som ble til 318is som ble til 320i. var ingen problemer uten om att stabstaget foran har anna utforming på grunn av lengre motor. ellers var alt bare å sette på plass. kjøp en kræsja 320 å plukk ut allt som du treng. det er det enklaste.
BMW E36 coupe Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Skrevet Mai 15, 2010 hva med 320? Mulig å få godkjent? Hvordan er dette å få godkjent?
BMW E36 coupe Skrevet Januar 25, 2015 Forfatter Skrevet Januar 25, 2015 Blåser liv i denne tråden igjen. dette prosjektet har stått stille altfor lenge nå, har hatt veldig mye annet å holdt på med, så det har dsv blitt alt for lite tid til bimmer prosjekter. kan jeg få godkjent den med is motoren? var innom på bmw å spurte men fikk høre at dette var nesten umulig å få til, måtte skifte ut hele ledningsnettet i bilen, samt tenningslåsen å dørlåsene faktisk noen her som VET hva som er riktig ?
LK Skrevet Januar 25, 2015 Skrevet Januar 25, 2015 Hadde planer om dette en gang selv,og etter det jeg fant ut så måtte dette gjøres: M42 motor med elnett og hjerne Sveise om enden på eksosen,siden m40 har manifold og m42 har grenrør. Bytte gasswiren pga annen innfestning. Intrumentpanel for å få turteller til å vise riktig. For å få dette godkjent måtte man bytte til skivebremser bak,men kanskje det er andre regler nå. Står litt om det her: http://bimmers.no/topic/639769-motorbytte-e36-318i-318is-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
bmwmann24 Skrevet Januar 25, 2015 Skrevet Januar 25, 2015 Hvordan er dette å få godkjent? Kan bli konflikt med tillatt vekt til foraksel.. Seksern veier noe mer og det finnes patetiske regler for akkurat dette. Men, fatt mot! Noen får dette godkjennt! Da det absolutt ikke er lik bilpolicy rundt om i landet så kan det hende at du er heldig, det er vel 50/50 om det blir godkjennt eller ei..
BMW E36 coupe Skrevet Januar 25, 2015 Forfatter Skrevet Januar 25, 2015 Takker for svar:) bilen ble spesialbestilt med skivebremser rundt om ifra første eier i tyskland, han bestilte også med lsd diff som fortsatt er på bilen:) hvor å hvordan skal jeg gå frem mtp godkjenning med m42 is? motor som står orginalt i bilen er en m40.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå