hanskr Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 ha skifta clutch no, men får ikke lufta. når eg trykke pedalen inn så blir den hengande inn, kjem ikke ut e de normalt ? har prøvd med vacum sugar og men funker dårleg, nåkken tips ? haster
Kristian H. Foss Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Har pinnen til slaven hoppet ut? Om ikke må du bare pumpe og pumpe, holde inne pedal, åpne nippel, pumpe osv osv
hanskr Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 pinnen har ikke hoppa ut, skjekka de no ser ut som de e nåkke forjevlig me luft, suge me vacum sugaren no. men når eg kopla av røre på slavesylindaren når eg tok ned kassa so proppa eg røre slik att de ikke sku renne nåkke bemseveske ut. syns de va litt mystisk att de sku komme so mykje luft da :S
Kristian H. Foss Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Jeg pleier som regel bare å skru av hele slaven jeg, altså ikke løsne slanger. Men litt luft kommer det jo alltids når man tar av slangen, hender det tar litt tid med mye pumping før man får ut all lufta.
hanskr Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 fant probleme enkel løsning va eigen beholdar for bremseveske til slavesylinder og eg trudde den gjekk på same beholdar som bremsene fylte på me veske å vips ;D so no blir de kjøyring;)
Kristian H. Foss Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Viste ikke at det var egen tank på e34 jeg heller. Regna med at det var samme tank som bremsevæskebeholder.
ibocan92 Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 hvor sitter den egene tanken til clutch væske??? sliter med å lufte ut pga det ikke er noe væske i hele clutchen tror jeg;(
S.Hafsmo Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Er det ikke bare 540i som har egen tank da? de ligger i såfall ved torpedoveggen på førersiden.
hanskr Skrevet April 12, 2011 Forfatter Skrevet April 12, 2011 Er det ikke bare 540i som har egen tank da? de ligger i såfall ved torpedoveggen på førersiden. 530'en hadde de vertfall
S.Hafsmo Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Selvfølgelig, 530i har jo og V8'en. Den eksterne tanken er vel fordi bremsekraftforsterkeren står helt fremme med frontlykt på disse.
ibocan92 Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 bmw e34 520i 24 1990 er bilen min og denne bruker samme tank som bremsene på clutchen:) fant ut det idag og en enklere løsning til å lufte clutchen er å pumpe dot4 væske opp i lufte-nippelen til slave-cylinderen;) jeg gjorde det og det var mye raskere og en-mans-jobb;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå