Wilhelmsen Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Hallais folkens;) Jeg har sett igjennom halve forumet nå og sjekket andre's feiler som tilsvarer mine, men er enda ikke sikker. har problem med at når bilen er kald så fjusker tomgangen så mye at den kveler seg, så må hålle gassen litt inne, litt vanskelig når jeg må bremse i nedoverbakke når jeg nermer meg kryss har skrudd opp tomgangen litt, så når bilen er varm å god så ligger jeg på 1100 rpm ca, hvis jeg skrur ned tomgangen så er bilen useless når den er kald. og så fjusker den på 5200 rpm ca, å på en måte sperrer. ellers en det går den reint å fint. hører også at den tikker. så konklusjonen min er at kammene er dårlige? men så er jeg usikker på om det kan være også LMM ? eller evt tomgangsregulator, men trur regulatoren er grei, så det jeg lurer på er om det er forskjell på luftmassemåler og luftmengdemåler, da jeg ser dette er 2 alternativ på koed.no noen som kanskje vet hva jeg må bytte/fikse på ? isåfall hvor jeg får tak i dette ( helst billigst ) kvasskam er en mulighet, har ikke mulighet å bytte motor takk for du orker å lese igjennom;)
C.Ellingsen Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Det kan være en fordel å fortelle hvordan motor du har
Wilhelmsen Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 hehe ja kanskje det, 318i e36 m40b motor er det vell kan også legge til at den blir varm på tomgang, og har litt høyere forbruk en den skal ha trur jeg. skal det være et sånn tunneldeksel fra vifta til radiator? for det har ikke jeg, men har sett en del andre BMW'er har det.
C.Ellingsen Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Skal være deksel der ja. Jeg vil tro at du bør sjekke lamda sonden din. Du har luftmengdemåler dvs den med spjell inni. Prøv å dra ut kontakten når bilen står på tomgang så ser du om det blir noe forskjell, hvis det ikke skjer noe bør du tenke på å bytte den
Wilhelmsen Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 okei, skal jeg dra ut kontakten når bilen er kald? altså når jeg har den ujevne tomgangen, eller når den er varm og holder stabilt ? takk for kjapt svar;)
Wilhelmsen Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 da har jeg testet å dra ut kontakten mens bilen gikk, motorn slo seg av sekunde jeg tok ut kontakten. vil det si at den er fin?
C.Ellingsen Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Den funker nok da ja. Prøv å sjekk lambda sonden din. Den vet jeg ikke hvordan du kan sjekke men det er nok noen andre her inne som vet hvordan man skal gjøre det
Wilhelmsen Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Skrevet Mai 10, 2010 hehe okei, ja folkens:P noen som vet hvordan jeg sjekked lambda sonden ? =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå