Norway-bmw Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Jeg kjørte litt friskt, og parkerte bilen, og når jeg skulle starte å kjøre igjen så funka den ikke i det hele tatt. Hva kan det være? Har sjekket om reim er på plass, og det er den. Samme med Olje. Har hørt at det kan være både servoen og styrestags greiene. Noen som kan bistå litt? Bmw skulle ha mange tusen bare for å se på det, og kunne bare "prøve" å bytte ut servoen og se om det funka. (7-10000,-) og da vet man fortsatt ingenting liksom... - Kan jo fortsatt være styresnekke/ stag greiene og? - Kan kjøre vanlig med bilen, men servo funker altså ikke, og er da skikkelig muskelservo for tiden rett å slett... NOEN som kan hjelpe meg med noen tips?? på forhånd takk.
Tobbe Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Jeg kjørte litt friskt, og parkerte bilen, og når jeg skulle starte å kjøre igjen så funka den ikke i det hele tatt.Hva kan det være? Har sjekket om reim er på plass, og det er den. Samme med Olje. Har hørt at det kan være både servoen og styrestags greiene. Noen som kan bistå litt? Bmw skulle ha mange tusen bare for å se på det, og kunne bare "prøve" å bytte ut servoen og se om det funka. (7-10000,-) og da vet man fortsatt ingenting liksom... - Kan jo fortsatt være styresnekke/ stag greiene og? - Kan kjøre vanlig med bilen, men servo funker altså ikke, og er da skikkelig muskelservo for tiden rett å slett... NOEN som kan hjelpe meg med noen tips?? på forhånd takk. har du sjekka om du har servo olje i servo oljetankan...
AutoMartin Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Hvilken modell er dette? Mange nyere biler har elektromotor som driver servo, så kan rett og slett være problemer med det elektriske. Er servooljen byttet i nyere tid? Blir jo gammel, men litt drøyt vel at hele servoeffekten forsvinner.
Magnus M Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Det er en hydraulisk motordrevet pumpe på denne, så lenge det er væske i tanken og servoen ikke fungerer så er det mest trolig pumpa som har gått. Det er ikke uvanlig at akselen til pumpa ryker tvert av hvis det er en LUK LF-20 pumpe som sitter i bilen. (svakhet)
Norway-bmw Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Skrevet Mai 10, 2010 Hvilken modell er dette? Mange nyere biler har elektromotor som driver servo, så kan rett og slett være problemer med det elektriske. Er servooljen byttet i nyere tid? Blir jo gammel, men litt drøyt vel at hele servoeffekten forsvinner. Hei, Ja, var en antydning til litt ulyd når jeg skulle svinge siden jeg kjøpte bilen. Ellers så er en det en motordrevet pumpe ja. Og det skjedde bare plutselig...
Norway-bmw Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Skrevet Mai 10, 2010 Det er en hydraulisk motordrevet pumpe på denne, så lenge det er væske i tanken og servoen ikke fungerer så er det mest trolig pumpa som har gått. Det er ikke uvanlig at akselen til pumpa ryker tvert av hvis det er en LUK LF-20 pumpe som sitter i bilen. (svakhet) Å f.. Ja, det er veske der, og som nevnt så har det alltid vært antydning til lyd på den pumpen, men som man ev bare hører om man har litt peil på "bil lyder" kontra ev noe som ikke er helt rett. Det jeg tenker er om jeg bare kjøper en ny servo pumpe, også er det plutselig den styrestags greiene som har røket i stedet? Noen som vet en enkel måte å finne ut av dette på? (uten å bytte en av delene.) Kan jeg finne ut om den akselen er røket tvers av ved å skru litt på den, demontere den eller? Takker for alle råd og tips :)
Magnus M Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Hvis du har mulighet til å fjerne reima ifra reimhjulet på pumpa, så vil du kunne dra reimhjulet med akselen rett ut, uten noe særlig motstand hvis den har ryki av.
AutoMartin Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Hvis du allikevel skal fikse den på verksted, så kan jeg ikke tro at det blir så mye dyrere for deg at verkstedet gjør en feilsøking. At de monterer f.eks en servopumpe bare på "sjangs", for dermed å finne ut at det er noe annet, tror jeg skal mye til at skal skje. De vet at vanlige førere ikke er eksperter på slikt, det er jo de, og skal derfor finne feil før de fikser noe som helst.
mrbungle Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 heisann, det samme skjedde meg! nykjøpt 2003 modell, med litt påfallende lyd under svinging, og så bæng, uten servo midt i en ganske aktiv kjøreseanse i oslo sentrum, holdt på å havne i grønnsakshyllene til tyrkern på hjørnet. sinnsykt nok var jeg på vei til garantiutløpstest på naf.. ny pumpe og ikke mer ulyd i svingene..
Norway-bmw Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Skrevet Mai 10, 2010 Hvis du har mulighet til å fjerne reima ifra reimhjulet på pumpa, så vil du kunne dra reimhjulet med akselen rett ut, uten noe særlig motstand hvis den har ryki av. Tusen takk, da skal jeg prøve det.
Norway-bmw Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Skrevet Mai 10, 2010 Hvis du allikevel skal fikse den på verksted, så kan jeg ikke tro at det blir så mye dyrere for deg at verkstedet gjør en feilsøking. At de monterer f.eks en servopumpe bare på "sjangs", for dermed å finne ut at det er noe annet, tror jeg skal mye til at skal skje. De vet at vanlige førere ikke er eksperter på slikt, det er jo de, og skal derfor finne feil før de fikser noe som helst. Jeg hadde håpet at jeg enten kunne fikse det selv eller ev få en fyr som jobber for svigerfar til å ta den da bmw verkstedet på skøyen bare var "asholes" når jeg var innom der og hørte. var ikke int i å gi meg noe som helst info om hva det kunne være, "kunne være pumpa, kunne være ditt, datt og kunne være 5000,- i feilsøking før de hadde funnet feilen... Og bæng, over 10 000,- 15 000,- før man vet ordet av det. Sjekket pris på en slik pumpe i fjor, og var ikke så ille brukt, og ev la noen få noen kr for jobben, vips spart 60-70-80% av regningen - Tross alt skrudd litt bil selv og
Norway-bmw Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Skrevet Mai 10, 2010 heisann, det samme skjedde meg! nykjøpt 2003 modell, med litt påfallende lyd under svinging, og så bæng, uten servo midt i en ganske aktiv kjøreseanse i oslo sentrum, holdt på å havne i grønnsakshyllene til tyrkern på hjørnet. sinnsykt nok var jeg på vei til garantiutløpstest på naf.. ny pumpe og ikke mer ulyd i svingene.. Hei, He he.. Ja, det hadde vært kjipt Husker du hva du måtte ut med? Syns de var veeeeldig ca prising de ga meg på stenshagen når jeg var der for å si det slik...
mrbungle Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 han som solgte meg bilen (med 3000km garanti) mente jeg sparte ti-femten tusen, jeg antok han tok hardt i for å fremme sin egen 'utrolige' sørvis.. men de tar nok noe sånt på stenshagen. orginalverksteder er alltid rævhål hvis du ikke kjører siste modell, og er svindyre. stikk opp på ensjø, der ligger det spekka med små mekkerier som gladelig putter inn en bruktdel du har skaffa selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå