Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Jeg har plundret med bilen min hele uka nå. Starter slår ikke inn når jeg prøver å starte. Rett før helga prøvde jeg å bytte batteri bare for å ha testet. Da startet den på første forsøk. Ladet opp det gamle batteriet og satte det inn, og bilen virket som normal. Men nå plutselig har den gått tilbake til samme gamle tilstand.

Jeg har prøvd å sette inn nytt batteri igjen, men til ingen nytte. Jeg har sjekket spenning på batteri og jordingspunkter. Noen gode råd? Har en mistanke om feil i elektronikk/startsperre...

Skrevet

Ja har prøvd det og. Var akkurat ute å nappa ut konektoren til hjernen for å prøve å resette elektronikken. Det hjalp ikke.

En ukes tid før denne feilen dukket opp begynte sentrallåsen å krangle. Den virket bare inn i mellom også slutten den å ta med seg pasasjersiden. Rett før start probemene begynte kuttet sentrallåsen helt. Nå må jeg manuellt låse opp og igjen alle dører. Det kan være helt tilfeldig at denne feilen kom rett før den andre... men jeg lurer på om det kan tyde på dårlig elektronikk....

Har ikke hatt noen ulyd fra starter.

Skrevet

Prøv å mål om det er spenning til starteren når du vrir om nøkkel, og sjekk jording til starter. Da kan du eventuelt utelukke starteren, og er det ikke spenning der, må det være noe elektronisk eller brudd på ledning skulle jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...