xibriz Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Jeg må skifte venstre handbrekkwire da den har røket. Spørsmålet er hvordan man får festet kabelen til den mekanismen som strammer bremseskoene bakom bremseskiven. Den er klinket på ser det ut som.. Finnes det noen beskrivelse på nettet som viser hvor kabelen går frem.. det ser for meg ut som at den forsvinner inn i bilen midt mellom bærebruene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mathias Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Merker meg denne Lurer på det samme da eg skal skifte bakstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 har nettopp gjort dette gjør som følger av med bremseskive bak av med klosser den strammemekanismen til brekklossene er lett å ta av wieren det er bare å ta en skrutrekker å dytte ut splinten som fester dette så drar du bare wieren ut av hjulnavet så den henger løst( sitter festet langs hele bærebrua) så løsner du inni bilen så er det bare å nappe ut hele greia wieren ligger inni et rør som er en del av karosseriet, så du skal bare løsne inni bilen og bak på bærebrua, resten drar du rett ut av røret, sitter det hardt kan du ta å nappe hardt til det løsner, min hadde ikke røket, så jeg dro ut hele wieren til jeg hadde en liten lengde bak bilen, så nappa jeg så hardt jeg klarte og hele greia fulgte med, har den røket så sørg for å få ut begge endene da hehe lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2010 Ok, trodde man trengte noe spesialverktøy til den splinten Den har røket på bærebrua, så alt som er i det røret er nok intakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 vel bare du får ut den tykke delen av wieren fra festet inn i karosseriet så går nok alt lett som en plett skrutrekker kan funke fint eller noe anet å presse imellom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2010 Hehe, får man inn den nye greit da? Jeg tenkte at jeg kanskje kan ta den nye wieren å feste i den gamle der den har røket, også bare dra den inn i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 ja den nye går dritlett inn du trenger ikke dra den igjennom, den glir helt inn og nesten rett i hullet til feste på brekket så her er det bare å nappe ut, dytte inn ny, skru fast i brekket, så stappe den bakre delen inn i hjulnavet og feste den til bærebrua igjenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2010 Da kan jeg bekrefte at dette var rimelig rett fram. Brukte 1,5 time på en offentlig parkeringsplass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå