Gå til innhold

Skifte handbrekkwire e34

xibriz
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg må skifte venstre handbrekkwire da den har røket.

Spørsmålet er hvordan man får festet kabelen til den mekanismen som strammer bremseskoene bakom bremseskiven. Den er klinket på ser det ut som..

Finnes det noen beskrivelse på nettet som viser hvor kabelen går frem.. det ser for meg ut som at den forsvinner inn i bilen midt mellom bærebruene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp gjort dette

gjør som følger

av med bremseskive bak

av med klosser

den strammemekanismen til brekklossene er lett å ta av wieren

det er bare å ta en skrutrekker å dytte ut splinten som fester dette

så drar du bare wieren ut av hjulnavet så den henger løst( sitter festet langs hele bærebrua)

så løsner du inni bilen

så er det bare å nappe ut hele greia

wieren ligger inni et rør som er en del av karosseriet, så du skal bare løsne inni bilen og bak på bærebrua, resten drar du rett ut av røret, sitter det hardt kan du ta å nappe hardt til det løsner, min hadde ikke røket, så jeg dro ut hele wieren til jeg hadde en liten lengde bak bilen, så nappa jeg så hardt jeg klarte og hele greia fulgte med, har den røket så sørg for å få ut begge endene da :P hehe

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den nye går dritlett inn :)

du trenger ikke dra den igjennom, den glir helt inn og nesten rett i hullet til feste på brekket :D

så her er det bare å nappe ut, dytte inn ny, skru fast i brekket, så stappe den bakre delen inn i hjulnavet og feste den til bærebrua igjenn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...