ebreivik Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 For en uke siden skjedde der noe rart med bilen min, etter å ha stoppet den og igjen startet den etter 10 minutter, begynte turtallet selv å gå opp og ned mellom ca 1800 å 2500. Kjørte hjem, parkerte og skulle prøve å starte bilen dagen etter, da steg turtallet jevnt hele tiden. så, lurer på hva som kan være galt med den? noen som har vært borti dette? Har prøvd å bytte luftmengdemåleren men det fungerte ikke.
Wazu Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Du har ikke vært under panseret og kommet borti gasswire'en da, slik at den har hengt seg opp litt? Jeg gjorde nemlig det en gang, slik at bilen gav gass med en gang jeg startet den, og turtallet bare steg til jeg stoppet motoren.
Olelink Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Falskluft eller at tomgangsmotoren (ICV) har hengt seg opp. Symptomene er iallefall de samme som når ICV'en på min 520 hengte seg opp. Motoren i ICV (idle control valve) klarer da ikke lengre å justere/dreie justeringsventilen. Gunnar laget en veldig grei DIY på tomgangsmotor rens engang, men er usikker på hvor den er blitt av. Prøv å søk litt. btw, fant en annen DIY, den er vel for 95'mod e36 med m50TU med ASC+T (ser det ut til hvertfall) så passer vel din bil ganske bra. Om ikke annet er det godt forklart hvordan du tar ut ICV'en. Rengjør med startgass eller det som er beskrevet i diy'en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå