Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eit par spørsmål so eg ikkje heilt klara å finna svar på:

kor mykje e da å henta med hk/dreiemoment på kvasskam?

og so såg eg på sånn gasspjeld so dei har på koed (delenr www2674) står at spjeldet e 25hk+.

Andre ting som kan gjerast for optimering/tuning av maskinen uten at da kosta skjorto? såg gasspjeld va rimli dyrt igrunn

E vell nesten billigare å kjøpa ei større maskin? kva som passer i e34 uten større ombygginger?

takker for svar :)

Skrevet
Har eit par spørsmål so eg ikkje heilt klara å finna svar på:

kor mykje e da å henta med hk/dreiemoment på kvasskam?

og so såg eg på sånn gasspjeld so dei har på koed (delenr www2674) står at spjeldet e 25hk+.

Andre ting som kan gjerast for optimering/tuning av maskinen uten at da kosta skjorto? såg gasspjeld va rimli dyrt igrunn

E vell nesten billigare å kjøpa ei større maskin? kva som passer i e34 uten større ombygginger?

takker for svar :)

Joda, dette står det ganske mye om, du har nok ikke lett/søkt godt nok :wink:

Anyway, det dBilas kitt'et med plenum og itb (individual throttle bodies) koster ganske mye da, men det gjør dog det meste av sugetrim. Om du har råd så vil nok dbilas kitt'et og kvasskam bli godt merkbart, men som du også er inne på kan det være mer å hente på annen motor. Om du kjøper deg en delebil hvor motor og driverk samt understells deler som f.eks bremser er i god stand kan du komme billig fra det og sitte igjen med mye mer enn en sugetrimma m50. En annen ting er jo turbo da om du har sett noe på det :)

Skrevet

åja, takka for svar, kor mykje hk e da å henta på nåke slikt?

nåken forslag til maskiner? som det helst ikkje blir så mykje ombygging for å få til å passe?

Skrevet

Tja, om du får gjennom søknad fra BT, hvorfor ikke s38 (m5) motor.

Koster jo slikt og ingenting å hente en delebil fra utlandet. Med delebil har du jo alt du trenger og du trenger ikke bekymre deg for rust (nå er ikke rust noe stort problem på e34) bare motor og drivverk er bra. Evt en m60 (540 v8) motor. Men du vil også her trenge delebil siden å kjøpe alt du trenger løst fort blir dyrt siden du trenger mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...