Iceybear Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 Hei! Lurer på å bytte over til ny motor siden motoren som står i nå har defekt toppakning og muligens mer.. Hva er det beste alternativet? 2.5L 24v.. m50 eller m52? uten eller med 1 , 2 vanos...? Leste også noe om bytte til M50 innsug på M52 for økning av effekt.. Noen bakdeler ved det? Hva mer trenger jeg? E34 er jo levert med M50 på nyere modeller.. Så regner meg at det er så å si plug n play.. Lurer på hjerne, elnett, drivverk og understell.. hvordan går det med det? Takk om noen med erfaring har litt å dele
525i1991 Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 skal du først bytte, så bytt for all del til m52b28. du må lodde om på ledningsnett kontakten inn til coupe. er ikke plug and play m20-m50, men m50-m52 er plug and play.
Olelink Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 m50 innsug gir høyere toppeffekt men det stjeler også litt bunndrag.
Iceybear Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Skrevet Mai 12, 2010 skal du først bytte, så bytt for all del til m52b28. du må lodde om på ledningsnett kontakten inn til coupe. er ikke plug and play m20-m50, men m50-m52 er plug and play. Jaha ja.. Nei tenkte på at E34 også blei levert med M50..... E34 M20 til E34 M52 er vel ikke no enklere er det det da? Der har man vel nye ODB2 shiten.. og startsperre å bla bla bla mener jeg leste det
525i1991 Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 neinei, m52 er ikke noe lettere en m50, men heller ikke vanskeligere. bare at det er en nyere og i mine øyne bedre motor enn m50. siden ingen er plyg and play så hadde jeg ikke montert m50 med mindre du skal turbomate (nonvanos)
525i1991 Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 m52b28 med m50 innsug gir ca 200hk og 300 nm, skal ha det selv til sommeren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå