Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med E 36 som har motor fusk og annet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har akkurat vært å hentet en E 36 318 Touring 97 mod.

Noen som har noe ide om hva disse feilene er eller hvor jeg burde begynne.

Motor går urent, fusker og putrerog kan til tider virke som den går på 3 syl. Hva er vanligste feilen. Ledninger el fordeler.?? Den har ikke start problemer hverken kald eller varm men går tilnermet normalt når den er kald.

Vindusviskerne begynner å gå på hastighet 2 uansett om jeg tar hendelen ned spyler eller setter den på intervall. Viskerne går en stund på hastighet 2 og så stopper den enten på plass eller hvor som helst på ruten. eneste måten å få den til å gå igjen er å skru av tenningen og så går de på plass når tenningen settes på igjen

Bensinmåler er død. Nå fant jeg feilen der, det var brudd på en kontakt nede i Pumpe/måler. den pin som går ut til kontakten utenfor, ikke noe å lodde så håper det går an å få takk i sånne løst

Sentrallåsen virker ikke på bakdørene

Noen som har noen ide hva dette kan komme av,

Varmeapparatet gir kun varmluft hva kan det være

Dekkene bak slites på ytterkant på høyre side og innerkant på venstre side av bilen. Bilen er ikke senket og orginal dimmensjon, kan det være foringer bak el lignenede,

Tar i mot hjelp og forslag med stor takk.

Skrevet

Ja det hadde vært veldig fint, har car soft selv men mangler paralellkabel, men får ofte beskjed om at den ikke får kontakt med bilen.

Så har du noe som kan funke så kommer jeg gjerne innom deg,

Skrevet

Nå fant jeg feilen på bensinmåleren, det var brudd på en kontakt nede i Pumpe/måler. den ene pin som går ut til kontakten utenfor, ikke noe å lodde så håper det går an å få takk i sånne løst

Skrevet

Om motorfusk er der kun ved varm motor så lukter det litt lambda... Ellers er det vanlig med dårlig slange til veivhusventilasjonen, eventuelt ventilen, om slangen er slapp og hullete ville jeg bytta begge deler, det får den til å gå jage og fuske. Ellers kan det være innsugsbelgen.

Viskerene blir styrt av en lite styreenhet under/bak hanskerommet, denne kan lett slippe litt i noen loddinger, ny kosta vell en vei mellom 500-1000.

Sentrallåsen kan gjerne være sentrallåsmotorene, mål om det kommer strøm til dem.

Varmeapparatet på e36'en kan ofte ha litt problemer med vannventilen, er en elektrisk ventil som står på torpedoveggen, sjekk for irring osv i kontakten.

Skrevet

Takk for et veldig bra og ytfyllende svar,

Den magnetventilen til varmeapparatet blir den styrt av varm og kald luft bryteren, for det kommer varmluft uansett hva jeg setter den på.

Hvis jeg kobler fra lamdasonden og feilen ligger der vil bilen gå penere da? ellervil den bare få enda værre feilblanding

Skrevet

Da fant jeg feil på vindusviskere, det var rele/styreenhet under hanskerommet betalte 1000,- kr på GS for den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...