Gå til innhold

Kaste RunFlat!!!

Remi85
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 2006 E60 m-sport i vinter. Har nå lagt endelig lagt på sommerdekkene. HELT FORFERDELIG! RunFlat dekk! jeg bruker nå hele veien, kan ikke kjøre ove 80kmt! Planen er nå kasting av tulldekkene å kjøpe nye. Hvilken dekk er anbefalt til denne bilen? kravet er at bilen skal gå rett fram! Dimensjonen er 245, 40 , 18. Skriv deres erfaringer med dekk på denne bilen, så slipper vi kanskje å gå på en BRINK i framtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørte mange nye e60 m-sport og det sier da seg selv at bilen ikke skal vandre som en idiot om alt er helt i orden.

Er dekkene slitt ? Ujevnt slitt? Evt bør du kontrollere hjulvinkler og foringer/kuler.

Om du skal ha nye dekk ville jeg holdt meg unna Bridgestone, de har vist seg å kunne være årsak til mye sporing, mens andre run-flat fungerer veldig fint.

Om du ender opp med dekk uten run-flat ville jeg sørget for enten reservehjul eller noen annen form for redning ved punktering, f.eks kompressor sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt med vinterdekkene i samme dimensjon uten problemer. Sommerdekkene er av typen Goodyear NCT RFT. De er jamt slitt, så det er ikke noen problemer med hjulstillingen. Bra du advarte meg mot Bridgestone. for det var nettopp de jeg tenkte på. Plan nå er normale dekk, punkterings kitt og naf medlemskap. Men hva har dere andre av dekk? hva er beste kjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som klager på run flat dekk ja.

Før du kaster deg på noe annet, bør du prøve med mer luft hvis ikke du alt har testet det. Det er iallefall gratis å prøve.

Ellers er det slik at dekk med v-mønster sporer mer, og dekk med runde skuldre mindre. Jo høyere hastighetsmerking, jo værre sporing. Så kanskje runde skuldre og ikke v-mønster er noe å se etter? Selvsagt finnes det unntak.

Hadde selv V-mønster på en MB Viano med høy hastighetsmerking, og det er selvsagt helt tullball. Bilen ble idiot og dekka ligger i garasjen. MYE luft motvirket en del av sporinga på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...