Gå til innhold

***SOLGT*** 1990 318i Touring ***SOLGT***


noekult
 Share

Anbefalte innlegg

BILEN ER SOLGT!

Ta godt vare på den...

Legge ut denne her på Bimmers først i en uke. Neste lørdag går den på finn.no og autodb.no, så her er det bare å si fra om noen er interessert.

Vurderer å selge min gode venn, en 1990 E30 318i Touring i Brillant Rot. Ærlige grunnen til salg er jeg er lite produktiv om dagen, og har ikke ork eller tid pga. skoleeksamen til å sende bilen på verksted og stresse med det. Blir ikke den solgt, repareres den eventuelt og dedikeres til banekjøring øving, så jeg er ikke desperat etter å kvitte meg med den.

Det som skjedde:

For ca. 4 uker siden tok jeg "vårklargjøringa". Da ble bilen vasket, sommerhjula satt, div. væsker fylt på og tank fylt helt opp. Men på vei inn i garasjen oppførte bilen seg merkelig, turtallet hoppet litt (var ikke stabilt turtall på tomgang). Så så jeg på temperaturmålern, og her hadde den havnet på rødmerkinga. Jeg parkerte bilen, og tenkte at jeg skulle ta en titt på den senere, men har ikke kommet så langt enda.

Etter min forståelse er det er radiatoren eller et av radiatorslangene som må erstattes/repareres. Batteriet på bilen er flatt nå, men jeg har portabel batterilader her og kan starte opp bilen ved undersøkelse før eventuell kjøp.

Bilen:

- rullet ca. 250.000 km.

- gikk nylig gjennom EU-kontrollen (april måned) med småplukk som nå er fikset (bortsett fra manglende lys på ene siden av skiltholder bak, men bilen er nå godkjent). Du får se på lappen og se at bilen ikke har driftmessige mangler. Neste kontroll er altså innen 30. april 2012

- Bremsene er gode (biter bedre enn sedan og coupe 318i! Noen som nevnte at bremsene kommer fra en 325i på alle touringene), støtdemperne er gode, girkassa føles OK, clutchen føles OK (uten at jeg vet hvordan en dårlig clutch føles).

- Motoren føltes bra til inntil nylig (problemet som jeg nevnte), bortsett fra at den tikker helt til den har blitt varm.

- Bakre eksospotte ny i begynnelsen av året

- Sommerdekk på alufelg, disse er spraylakkerte av amatører (meg) i matt sort, ser mer tøft ut enn mislykka. Dekka klarer sikkert en sesong til.

- Vinterdekk på stålfelg. Gode vinterdekk som holder to sesonger til antar jeg. Har ikke hatt problem med fremkommeligheten.

- har vært super driftsikker siden mai 2009, da jeg kjøpte den. Aldri stoppet. Bortsett fra småfiks som dukker opp nå og da og som er vanlig på så gamle biler.

- eneste "gjenganger" feilen er at høyre baklykt har litt jalla kablingsystem. Det visste jeg ikke før kjøp og ble oppmerksom når jeg skulle bytte lyspære. Det betyr at kjørelyset bak kan gå av, også må man justere el-kabelen til å treffe riktig igjen også fungerer den igjen.

- har et varmeapparatet som fungerer om vintern

- har soltak som er tett og god

- baklyktene er sotet i sort (ikke på bildene) men har beholdt originale baklykter i tilfelle onkel bestemmer seg for at de som er på bilen er for sorte. De originale får du altså med (bare minn meg på det!).

- CD-spiller følger med (den leser CD-R men ikke MP3). Denne er gammel, så lyset forsvinner av og til og da må man trykke på spillern og lyset kommer tilbake. (Selve lyden forsvinner ikke)...

- har overraskende god plass i bagasjerommet til å være like kompakt som en ny VW Golf. Dratt på endel roadtrips og det er alltid nok plass.

- JA; BILEN HAR RUST. Bilen er gammel og har begynt å få noen småstygge rustdannelser på dørene, noe på kanalene. Bakluka er relativt fin, samme med panser. Ingen krise riktig enda, men rustfiks bør være prioritert før neste vinter, da har du bil i noen år til hvertfall.

- panseret har et "arr" på seg etter at en av forrige eierne klarte å få en bom på bilen...

- ja, lakket er slitent. Men AutoGlyms paint renovator gjør mirakler om du vil gjøre innsats for å få frem fine fargen igjen. Det er også noen småbulker her og der.

- el justerbare sidespeil (fungerer som de skal)

- interiøret er hel og fin bortsett fra høyre vindusheiserhendel som er knekt og standard riften på tekstilen på førersetet

Har sagt i fra om det meste som en kan tenke seg og spørre om. Bilen føles tight og fin og dette er altså en bil jeg er svært glad i: Den er god å kjøre, relativ driftsikker, har personlighet (min venner kaller den for Scarface pga bulken på panseret), god plass og er rett og slett grei kamerat å ha med på veien.

Pris: 7000 kr. (inkludert full tank og årsavgifta er betalt).

KONTAKT: SEND MEG PM PÅ FORUMET! Eventuelt send e-mail noekult@ hotmail.com (uten mellomrom)

Legger ut bilder helt random:

d1ut5pkn4wnq1asg5fiq.jpg

eyzrqxmlu2yyvjj4nvg0.jpg

wbol74beh9uh9mrr9999.jpg

uxvs3il5ykxj98inips0.jpg

wkitqv6zp5ixexc12pcn.jpg

7a3fwpnf5gxs5hty6i79.jpg

4sytt2j6bqq79mzz6wiy.jpg

g0gfpj6h0s8ixdnkoffb.jpg

5vjv87zi476vdbef9the.jpg

yxuggu93njlkkccfb6au.jpg

cnzm603zzyx1rvf39t65.jpg

gmrx8mf05kkk6ue54ctg.jpg

8rg663dk5zg5hbxcsi63.jpg

vq330u9nsvrbssbqwu5b.jpg

uwrxwpurq0b1j93o8vsz.jpg

ixuoa2myg2jbej0rl0z9.jpg

xqjdgxnkjiao397kghlm.jpg

3l1z949z2kp0vipguiee.jpg

n5ue3w03or3lhexh2yyk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la meg gjette..når du skriver "solgt" på denne tråden så kommer det en og sier "faen er denna solgt?jeg skulle ha sett denne tråden tidligere"

Er som regel sånn...alle maser på dyre biler og greier..og når det kommer en ok bil til en billig penge så er det ingen som vil ha den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder til i Oslo, rett ved Hasle. Det med motoren var i forbindelse med når temperaturen var på rødmerkinga; da hoppet turtallet litt opp og ned.

Jeg vet ikke om det er vann i radiatoren eller vifta fungerer (har ikke sjekket). Kan se om vifta fungerer, men vet ikke hvordan jeg skal komme til/se om det har kommet vann i radiatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bra at du tar vare på den :) Synd jeg ikke hadde penger eller ork eller tid til slutt, hadde så lyst til å beholde den veldig lenge.

Skal du kaste gamle panseret eller? Har lyst til å henge det på veggen i eventuell fremtidig garasje :P

Og hva slags lakk skal den få? Farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...