Endresaa Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 Ja, da var tiden inne for en orntlig prosjekt tråd Bilen kostet meg 22000 en mørk vinternatt i 2008, og har blitt kjørt "godt" siden den gang for å si det slik. Det som skal gjøres: [x]= gjort. [!]= holder på. [0] = ikke gjort. - Pusse rust rundt over hele bilen [!] - Facelift Front [x] - M3 el. speil [x] - Sveise inn ny hjulbrønn [x] - Sveise opp nye jekkefester [x] - Sveise igjen hull i kanaler [x] - Sveise igjen hull i hjulbuer [x] - Nye fremskjermer [x] - Fikse takluke [x] - Bytte bremseskiver [x] - Bytte bremseklosser [x] - Lakkere kanaler, hjulbuer og hjulbrønn [x] - Techtylere hjulbrønn, kanaler og hjulbuer [x] - Nye foringer i bakstilling [!] - Nye hjullager bak [!] - M3 sideskjørter [!] - Nytt panser [!] - senk [!] - Ny M3 framfanger [0] - Ny M3 bakfanger [0] - Nye M3 baklykter [0] - Nye M3 lister utvendig [0] - Sote vinduer [0] - Nye sideblinklys (klare/sotet) [0] - Ny fremre passasjerdør - Bakrutesenker [0] - Nytt vader skinn interiør inkl sort tak [0] - Lakkere Callippere [!] - Nye sideblinklys [!] - Nye Hella Angel Eyes lykter [0] - Nytt panser [x] - Ny CSL bakluke [0] - Nye felger [0] - 325/328/m3 motor & understell [0] - hel lakkering i ny farge (skjer nok ikke med det første) [0] + Masse mer som jeg ikke kommer på i farta! Bilde av bilen slik den var da jeg kjøpte den: Bilde av bilen etter polering og vask/detalj lakkering: Underveis bilder: Etter den ble ribba lå det en liten haug med rustne stygge deler kan man si: Pussing av rust på førerdør: Nye forskjermer: Nye m3 el. speil:
Endresaa Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Skrevet Mai 15, 2010 Deler i posten er alltid gøy: Japps, da jeg fikk grillramma i posten var den bøyd.. "Lite" rusthull som ble tetta: Ny innsveisa hjulbrønn og hulltetting på h. hjulbue bak: Nysveisa/ lakkert/ techtylert jekkfester og kanaler: Enda ett jekkefeste: Bilen i garagen : Up to date bilde: Regner med jeg er ferdig mot sommeren 2011!
m-alpin Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 du som kjørte rundt uten panser i byen her om dagen? så ut som arbeidslederen satt i passasjersetet;)
Endresaa Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Skrevet Mai 15, 2010 du som kjørte rundt uten panser i byen her om dagen?så ut som arbeidslederen satt i passasjersetet;) Hehe, stemmer nok det ja men arbeidslederen satt bak rattet!
Endresaa Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Skrevet Mai 15, 2010 Vet ikke om jeg vil selge dem ennå, skal ha nye selv etterhvert, men lommeboka den er tynn den!
m-alpin Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 ok,får si ifra om du ombestemme deg. å hvis arbeidslysten er stor kan du bare komme å skru ferdig e36`en min..
Endresaa Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Skrevet Mai 15, 2010 ok,får si ifra om du ombestemme deg.å hvis arbeidslysten er stor kan du bare komme å skru ferdig e36`en min.. Will do Arbeidslysten begynner å minke etter etter ett par uker med jobbing på diverse biler/båter.. Jeg hadde aldri klart å være bil mekaniker og sammentidig ha ett prosjekt, blir rett og slett lei
Endresaa Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Skrevet Mai 15, 2010 Når det gjelder bilen må det vell også nevnes att det er en 320. Bilen har rullet nærmere 400 000 km, men jeg byttet ut motor, clutch og gearkasse i høst. understell ble byttet i november 2008.
Endresaa Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Skrevet Mai 16, 2010 Etter alt av lister, spoiler, fangere etc er på plass utvendig skal bilen til lakkering, Noen tips til farge? Tenker sort, men usikker på hvilken lakk Skal også sote vinduene, noen som vet om noen gode med grei pris i vestagder?
Endresaa Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Skrevet Mai 16, 2010 Hiver inn ett bilde til.. Etter alt av lister, spoiler, fangere osv er på plass utvendig skal bilen til lakkering, Noen tips til farge? Tenker sort, men usikker på hvilken lakk Skal også sote vinduene, noen som vet om noen gode med grei pris i vestagder?
raveman Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Ser ut som et bra prosjekt dette her men hvor er det du skal lakkere bilen hen ?
Endresaa Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Skrevet Mai 16, 2010 Ser ut som et bra prosjekt dette her men hvor er det du skal lakkere bilen hen ? Er ikke helt sikker enda, naboen er lakkerer så mulig det blir han. Ellers er jeg åpen for tips når det gjelder lakkerere rundt om på sørlandet
Endresaa Skrevet Mai 25, 2010 Forfatter Skrevet Mai 25, 2010 Da har jeg fått panser, så venter jeg på skjørt og nye lykter som er bestilt og betalt. Får jeg skjørtene før helga går panser,skjørtene, førerdør og passsjerdørene til lakkering. Imens dette er til lakkering blir det bytting av alt av foringer i bakstilling og bytting av hjullager bak (+kansje jeg får senket den!) Må også sveise opp nye eksos fester da de gamle rett og slett rustet vekk for ett par år sia, men dette blir ikke noe problem for det finnes ikke rust der lengre! Er fortsatt på utkikk etter sideblinklys og håndbrekk, hyl ut om noen har Bilder fra i går:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå